مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۲ واحد غیرمجاز مشاوره و خرید و فروش املاک مستقر در کانکس‌هایی در سایت مسکن مهر کمالوند خرم آباد، روز چهارشنبه با دستور قضایی جمع‌آوری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شاکرمی روز چهارشنبه در حاشیه جمع‌آوری این کانکس‌ها افزود: این اقدام در راستای حفظ حقوق دولت و بیت المال و همچنین اجرای برنامه‌های کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات صورت گرفت.

وی با تقدیر از همکاری و حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این راستا اظهار کرد: افراد سودجو کانکس‌هایی را به صورت غیرقانونی در سایت مسکن مهر مستقر و اقدام به خرید، فروش و یا اجاره این واحد‌ها می‌کردند که تاکنون اخطاریه و تذکرات متعددی برای پایان دادن به این اقدام آن‌ها صادر شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد: فعالیت بنگاه داری و استقرار کانکس در سایت مسکن مهر، غیرقانونی و به سایر افرادی که در سایت‌های دیگر مسکن مهر در حال این فعالیت هستند، هشدار داده می‌شود نسبت به اتمام فعالیت خود اقدام در غیر اینصورت برخورد قانونی با آن‌ها نیز انجام می‌شود.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن کشور نیز در این خصوص گفت: مردم حتماً در مراجعه به بنگاه‌های املاک دقت کنند که این واحد صنفی پروانه کسب قانونی و نرخ نامه داشته باشد.

علیرضا مهلی با اشاره به اینکه عمده تخلفات بنگاه‌های املاک نداشتن پروانه کسب، گران فروشی در اخذ کمسیون و استفاده از مبایعه نامه‌های دستی است افزود: مردم حتماً از نوشتن قولنامه چه در قالب اجاره نامه چه مبایعه‌نامه دستی خودداری و کد رهگیری برای معاملات خود ثبت کنند

مهلی تصریح کرد: دریافت کد رهگیری و اجاره نامه برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است.

گفتنی است این واحد‌های غیرمجاز در مواقعی خانه‌های سایت مسکن مهر و حتی مناطق مجاور را تا حدود ۲ برابر قیمت، معامله می‌کردند که این امر موجب اعتراضی اهالی، مستأجران و بنگاه‌های مشاور املاک مجاز شده بود.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

 

بنگاه غیرمجاز املاک

  • منبع خبر : ایرنا