معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سامانه حامی برای دریافت شیر خشک بیماران متابولیک و رژیمی به صورت نسخه الکترونیک راه‌اندازی شده است. دکتر جواد قاسمیان یادگاری در تشریح دستاوردهای ۲۵ ساله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سال افتخار دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز را از حقوق مسلم […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سامانه حامی برای دریافت شیر خشک بیماران متابولیک و رژیمی به صورت نسخه الکترونیک راه‌اندازی شده است.

دکتر جواد قاسمیان یادگاری در تشریح دستاوردهای ۲۵ ساله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سال افتخار دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز را از حقوق مسلم شهروندی دانست و اظهار کرد: معاونت غذا و دارو با برخوداری از ۳۰۰ داروساز، ۲۹۵ داروخانه سرپایی و ۱۸ داروخانه بیمارستانی در حوزه وظایف محوله به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزایش میزان دسترسی جمعیت به داروخانه در جهت تهیه اقلام دارویی مورد نیاز را از جمله دستاوردهای استان در حوزه غذا و دارو عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز مردم برای دسترسی به خدمات دارویی در راستای تامین اقلام داروئی مورد نیاز و افزایش دسترسی آنان به خدمات دارویی تعداد داروخانه‌های استان از ۱۳۴ باب در سال ۷۷ به ۲۹۵ باب در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قاسمیان، یادگاری به کاهش اقلام دارویی تجویز شده در جهت تجویز و مصرف منطقی دارو اشاره کرد و ادامه داد: میانگین اقلام دارویی به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های تجویز دارو بوده و در میزان سرانه مصرف به ویژه مصرف منطقی دارو در کشور و پیشگیری از عوارض ناخواسته داروها که موضوعی مهم بوده که این شاخص را بهبود داده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در بهبود این شاخص برگزاری دوره‌های بازآموزی و بررسی عملکرد نسخه‌نویسی پزشکان و مکاتبات متعدد تاثیر زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای الکترونیکی کردن ارائه خدمات در حوزه دارو نیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به راه اندازی پورتال دانشگاه و دسترسی ارباب رجوع به اطلاعیه‌ها و آیین‌نامه ها و ضوابط، راه‌اندازی سامانه‌های مدیریت امور داروخانه‌ها” HIX” و انجام تمام امور داروخانه‌ها به صورت الکترونیک اقدام کرده است.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

قاسمیان یادگاری بیان کرد: راه‌اندازی سامانه ۱۹۰ جهت پاسخگویی به کمبودهای دارویی و مشاوره دارویی و مسمومیت به صورت تلفنی، راه‌اندازی مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها (ADR)، راه‌اندازی سامانه شکایات و پاسخگویی و پیگیری الکترونیک از دیگر اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین این معاونت اقدام به راه‌اندازی سامانه حامی جهت دریافت شیرخشک بیماران متابولیک و رژیمی به صورت نسخه الکترونیک کرده است.

Source link