معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک هزار بهورز در بیش از ۶۰۰ خانه بهداشت روستایی این استان در حال حاضر مشغول خدمت رسانی هستند.

بهورز

دکتر مریم کوشکی بیان کرد: به منظور جذب بهورز و رفع مشکل کمبود بهورز در خانه های بهداشت این استان با توجه به امکان بازنشستگی تعدادی از بهورزهای استان، پیگیری های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی لرستان منجر به کسب مجوز برای جذب ۳۶۵ بهورز در سطح استان شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون جذب بهورز و انجام مراحل مصاحبه و جذب پذیرفته شدگان این آزمون اظهار داشت: دوره های آموزشی مورد نیاز این افراد از آبان ماه سال جاری برای این افراد برگزار خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: افراد دارای مدرک کارشناسی مرتبط در دوره های ۶ ماهه و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم در دوره های ۲ ساله دانشگاه علوم پزشکی شرکت و پس از تکمیل این دوره ها بعنوان بهورز در خانه های بهداشت مناطق روستایی استان مشغول خدمت خواهند شد.

کوشکی با اشاره به اینکه جذب همزمان این تعداد بهورز در سطح استان طی سال های گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: اکنون کمبود ۱۸۳ بهورز در سطح خانه های بهداشت استان وجود دارد که تلاش می شود با برنامه ریزی های مناسب و کارشناسی جمعیت مورد نظر تا زمان رفع این کمبودها در پوشش خانه های بهداشت استان قرار گیرند.

وی گفت: بهورزهای جذب شده در آزمون سال گذشته با اولویت افراد بومی در خانه های بهداشت اصلی مستقر و روستاهای مجاور نیز تحت پوشش این خانه های بهداشت خواهند بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین از بین این افراد ۱۲ نفر نیز بعنوان بهورز عشایری جذب شده است که در بین عشایر استان مشغول به خدمت خواهند شد که این این اقدام نیز در سطح استان تاکنون بی سابقه بوده است.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

مریم کوشکی ادامه داد: خوشبختانه اغلب افراد شرکت کننده در آزمون جذب بهورزان سال گذشته لرستان افراد دارای تحصیلات در رشته های بهداشتی و با مدرک کارشناسی بودند که این افراد تاثیری قابل توجهی در ارتقای سطح بهداشت مناطق روستایی و خانه های بهداشتی استان خواهند داشت.

  • نویسنده : مصطفی باقری