معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر خرم‌آباد و شهرستان‌های استان باید ساماندهی و جمع‌آوری شوند.

سگ

به گزارش قلم لر، دکتر مریم کوشکی در کمیته تخصصی طبقه‌بندی مرگ ناشی از هاری انسانی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ارائه آموزش‌ها باید به صورت جدی وارد عمل شویم.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه آموزش های بهداشتی، افزود: بهترین نوع آموزش، آموزش چهره به چهره است که باید در دستور کار قرارگیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص بیماری هاری عنوان کرد: بیماری هاری علاوه بر سگ‌ها میتواند از طریق حیواناتی مانند گربه و روباه که به این بیماری مبتلا هستند، منتقل شود.
دکتر کوشکی ادامه داد: این بیماری از طریق خراش کوچک هم قابل انتقال است، لذا در صورت مواجه شدن با حمله حیوانات بلافاصله باید به بیمارستان و یا نزدیکترین
مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرد و واکسن دریافت کرد.
وی با تاکید بر جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید با جدیت صورت بگیرد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به همکاری در این زمینه هستند و نباید به سادگی از این برنامه عبور کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سگ‌های دارای صاحب نیز باید علاوه بر واکسیناسیون، قلاده گذاری و شناسنامه دار شوند تا خطری متوجه افراد نباشد.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • نویسنده : سیده یاسمن موسوی نژاد