مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: تحت عنوان پروژه نجما بیش‌از ۱۰ هزار پورت را ‌در شهرستان‌های استان به شبکه خانگی فیبر نوری متصل کردیم.

فیبر نوری

نبی‌اله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی مشکلات در مناطقی از لرستان ‌در رابطه با تلفن ثابت، اظهار کرد: برای حل این مشکل به این نتیجه رسیدیم که سیم ‌کارت تلفن ثابت با شماره و تعرفه ثابت به مشترکین اهدا کنیم.

وی با اشاره به این‌که برای پوشش جاده‌ای مخصوصاً در استان ما که کوهستانی است ‌با مشکلاتی روبرو هستیم، بیان کرد: برخی نقاط را با افزایش ارتفاع دکل، تغییر زاویه ‌تابش آنتن، افزایش سکتور و … حل خواهیم کرد و برخی نقاط مانند ورودی پلیس راه ‌خرم‌آباد – ازنا در چشمه سرده بتوانیم با نصب تقویت کننده حل کنیم.

شمسی‌فر با اشاره به این‌که در آزادراه خرم‌آباد – اراک بعد از عوارضی چندین نقطه ‌کور داریم که امیدواریم در اسرع وقت مشکل آن‌ها را حل کنیم، ادامه داد: این نکته باید ‌مد نظر باشد که اگر یک روستا به طور مثال تحت آنتن‌دهی همراه اول است اپراتور ‌دیگری نمی‌تواند در آن منطقه خدمات‌دهی داشته باشد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: در چگنی چهار سایت زنگین‌بان، پیری، چنار ‌میش آبخور و سرزمان به ما ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این‌که در برخی نقاط خرم‌آباد آنتن‌دهی با مشکل روبرو است، بیان کرد: ‌در مناطقی مانند قاضی‌آباد، گلدشت، اسدآبادی و ۶۰ متری باید سایت ایجاد کنیم ولی ‌مردم اجازه نمی‌دهند.

شمسی‌فر با اشاره به این‌که علت قطعی ارتباطات پلدختر در سیل ۱۳۹۸ قطع ارتباط ‌زیرساخت در پل بابازید بود، ادامه داد: برای پایداری ارتباطات در کل استان به ویژه ‌پلدختر احداث فیبر نوری در چند مسیر را داریم.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: سایت‌های جاده‌ای بر مبنای تکنولوژی ‌۲G‌ ‌ ‌کار ‌می‌کند و تلفن‌های همراه ما عمدتاً ۳‌G‌ و ۴‌G‌ هستند و علت عمده قطعی در جاده‌ها ‌همین موضوع است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که تکنولوژی ۵‌G‌ را فعال کنیم که ‌مستلزم افزایش سایت‌های ماست.

شمسی‌فر با اشاره به این‌که در حوزه اینترنت ثابت و فیبرنوری ثابت پورت‌های خانگی ‌و اداری را داریم، تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰۰ سرویس ‌VDSL‌ در لرستان واگذار کردیم ‌و ۶۰۰۰ پورت خانگی در خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و الشتر ایجاد کردیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اضافه کرد: تحت عنوان پروژه نجما بیش‌ از ۱۰ هزار ‌پورت را در شهرستان‌های استان به شبکه خانگی فیبر نوری متصل کردیم.