استاندار لرستان گفت: تعداد پایگاه های انتقال خون استان از زمان آغاز دولت سیزدهم تا کنون سه برابر شده اند.

انتقال خون

فرهاد زیویار در مراسم روز جهانی اهداکنندگان خون که ظهر امروز بیست و چهارم خردادماه در سالن اجتماعات دانشکده علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، عنوان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۴ پایگاه انتقال خون لرستان وجود داشت که از زمان آغاز دولت انقلابی این تعداد به ۱۲ پایگاه ارتقا داده شده است.

وی تصریح کرد: افزایش پایگاه‌های انتقال خون باعث شده‌ که فاصله‌ ی لرستان با سایر استان‌های کشور در کسب این رتبه افزایش پیدا کند.

استاندار اظهار کرد: تا کنون تحولات بزرگی در حوزه پزشکی اتفاق افتاده‌ اما موضوع تأمین خون و فرآورده‌های خونی یک دغدغه مهم است.

زیویار ادامه داد: خون هیچ جایگزینی ندارد و با پیشرفت هایی که در حوزه ی انتقال خون داشته ایم شرایطی فراهم‌ شده که این امکان اساسی به‌خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: استان در طول یک دهه گذشته از جهت اداری، بسترسازی و فراهم‌کردن ساز و کارهای لازم برای اهداکنندگان خون رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌ است.

استاندار با بیان این که لرستان با فاصله محسوس در زمینه اهدای خون توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند، بیان کرد:‌ چنانچه این بستر در تمامی شهرستان‌های این استان به وجود نمی آمد، این امر محقق نمی شد اما به‌واسطه افزایش اهداکنندگان و تشکیلات اداری مناسب در درون استان، توانسته‌ایم به این رتبه دست یابیم.

زیویار گفت: سنت حسنه اهدای خون برای کسانی که سالم هستند تا چند مورد در سال می‌تواند انجام شود و همه افراد سالم را به سنت حیات‌بخش اهدای خون دعوت می‌کنیم.

قابل ذکر است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱هزار و ۷۰۰ واحد خونی در لرستان اهدا شده‌ است که در این بین زنان لرستانی با میانگین ٨/۵ درصد و ٢ برابر میانگین کشوری رتبه نخست کشور را در اهدای خون دارا هستند.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

در این مراسم از ٧۵ اهداکننده خون مرد و ٧۵ نفر اهدا کننده زن در خرم‌آباد با حضور استاندار لرستان، مدیر کل انتقال خون و چند نفر از مدیران دستگاه های اجرایی استان قدردانی شد.