مدیرعامل آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد گفت: با حضور به موقع پرسنل آتش نشانی نه تنها آتش کمتر از یک ساعت مهار شد، بلکه نیمی از محصول کشاورزی که گندم بود، از خطر آتش سوزی به دور ماند.

آتش سوزی

محمد میرزایی مقدم با اشاره به وقوع حریق در اراضی کشاورزی بدرآباد، عنوان کرد: ساعت ۱۱ و ۵۱ دقیقه ظهر امروز با آتش نشانی تماسی مبنی بر وقوع آتش سوزی گرفته شد، ساعت دوازده ظهر اولین اکیپ آتش نشانی که در موقعیت بوده اقدام به اطفا حریق می‌کند.

وی بیان کرد: در مجموع ۴ دستگاه اطفا حریق و یک تانکر آبرسانی در محل حضور داشتند، یک دستگاه خودرو اطفا حریق تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل(ع) نیز به اطفا حریق کمک کرد.

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد محل آتش سوزی را سه راه کمربندی چسبیده به دیوار منازل مسکونی بدرآباد عنوان کرد و گفت: پرسنل آتش نشانی اجازه ندادند حریق وارد منازل مسکونی شود.

میرزایی مقدم تاکید کرد: نه تنها اطفا حریق را انجام دادیم بلکه اجازه ندادیم نیمی از محصول کشاورزی که گندم بود از بین برود.

وی علت بروز حوادث اینچنینی را بی احتیاطی و عمدی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این اراضی در کنار جاده‌ها قرار دارند، ممکن است یک فیلتر سیگار منکر به آتش سوزی شود، یا وزش باد آتشی که در مکان دیگری بر پا شده به مزارع بکشاند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد در خصوص میزان اراضی که دچار حریق شده است، توضیح داد: برآورد خسارت به عهده کارشناسان جهاد کشاورزی است، ما وظیفه خود را در خصوص اطفا حریق انجام می‌دهیم.

عکس تزئینی است.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • منبع خبر : فارس لرستان