معاون هماهنگی امور استانداری لرستان گفت: لرستان یکی از استان‌های پر آب کشور محسوب می‌شود در حالی که حدود ۲۰ درصد اراضی کشاورزی این استان آبی است.

کشاورزی

سیروس ابراهیمی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم ویژه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای لرستان اظهار کرد: زندگی و حیات بشر وابسته به کشاورزی است و در تمامی جوامع، کشاورزی به عنوان یک امر پایه ای دیده شده و این حوزه موتور پیش برنده صنعت است.

وی گفت: در لرستان ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری وجود دارد، سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان با متوسط ۱۵ میلیارد دلار در قالب هشت قلم محصولات کشاورزی وارد کشور می‌شود، اگر به اندازه یکسال سرمایه گذاری کنیم شاید کشاورزی متحول شود.

وی افزود: علی رغم اینکه مرکز تولید آب در کشور هستیم اما کمتر از ۲۰ درصد زمین های کشاورزی آبی است، تحقیق و پژوهش در این حوزه باید بیشتر شود تا سازگاری اراضی کشاورزی با کم آبی را افزایش دهیم که در این راستا باید دانشگاه ها تلاش کنند.

ابراهیمی بیان کرد: انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی، لرستان را که ظرفیت های بیشماری در بخش کشاورزی و دامپروری دارد، به صورت ویژه توجه کند تا زنجیره کشاورزی توسعه یابد.

وی گفت: سال گذشته گندم به اندازه کافی در لرستان تولید شد اما تنها نیاز استان مدنظر نیست بلکه نگاه ملی داریم و باید به سایر استان ها صادر کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام لرستان در ادامه گفت: سال دوم جهش تولید در لرستان را تجربه می کنیم و در چندسال اخیر کاهش نزولات جوی را داشتیم و تاثیر اساسی از جمله مهاجرت روستاییان و فروش دام را به همراه داشته است.

مجید طائف افزود: ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تعهد استان بوده و ۳۴۰ هزار هکتار تحقق یافته است همچنین در بحث ادوات کشاورزی ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعهد داشتیم که ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تحقق پیدا کرد.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

وی گفت: ۱۴۳ هزار کیلوگرم نهاده های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است همچنین ۹۷ هزارو ۵۰۰ هکتار با سرانه ۵۰ هزار تومان ستاد اجرایی با پرداخت هشت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار، بیمه شده اند.

  • منبع خبر : ایرنا لرستان