معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۶۲۰ فروشگاه در استان آماده خدمت‌رسانی در زمینه کالابرگ الکترونیکی هستند.

کالابرگ

سیروس ابراهیمی در حاشیه وبینار بررسی آخرین وضعیت طرح هوشمندسازی آرد و نان و طرح کالابرگ الکترونیک که به ریاست دکتر کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و با حضور معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه کالابرگ الکترونیکی قرار بوده ۱۰ قلم از کالاهای اساسی توسط دولت به یارانه بگیران ارائه شود که این اقلام شامل شیر، ماست، پنیر، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج است.

وی تصریح کرد: دولت برای این اقلام نرخ مصوب را تعیین کرده است و این به معنای پایین بودن قیمت آن‌ها نسبت به نرخ بازار است و مردم می‌توانند به‌صورت دلخواه از این طرح استفاده کنند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به این منظور در سطح کشور ۲۳ هزار فروشگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۲۰ فروشگاه در سطح استان در حال حاضر آماده خدمت‌رسانی هستند و مردم با مراجعه به فروشگاه‌های مذکور می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به نرخ مصوب تهیه و ما به تفاوت قیمت را نسبت به نرخ روز از محل کارت یارانه‌ای که در اختیار دارند به فروشنده پرداخت کنند.

ابراهیمی در خصوص موضوع آرد و نان، افزود: طرح جدید آرد و نان در لرستان از ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری همزمان با ۱۸ استان دیگر کلید خورده که طی آن، خبازانی که آرد تحویل می‌گیرند باید تراکنش ده روزه حساب خود را که مربوط به ماه قبل بوده، هر ده روز یکبار برای دریافت سهمیه ارائه دهند که این کار در استان در ۲ نوبت انجام شده و در این بیست روز در نوبت اول ۴۱۲ تن آرد، یعنی ۵ درصد و در ده روز دوم ۲۹۷ تن آرد، یعنی سه و نیم درصد صرفه‌جویی داشته‌ایم و این به معنای جلوگیری از خروج غیرقانونی آرد از شبکه است.

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

وی با مفید دانستن این طرح گفت: این روش کنترل شیوه بسیار خوبی است و با گذشت زمان میزان مصرف آرد، بهینه، واقعی و شفاف‌تر می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا لرستان