رئیس اداره ورزش و جوانان الیگودرز گفت: پیست بین‌المللی اسکی "فرسش" باتوجه به بارش برف هفته گذشته و مهیا بودن شرایط محیطی، آماده میزبانی از ورزشکاران و علاقه مندان ورزش های زمستانی است.

اسکی

مهدی شاه نصیری اظهار کرد: فاز اول این پیست دارای تله سی یژ، تله اسکی و برفکوب همچنین دیگر امکانات مورد نیاز می‌باشد که تکمیل و آماده شده است و فاز دوم آن در صورت تامین اعتبار، زمستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: “برنارد گایراد” نماینده فدراسیون جهانی اسکی نیز آبان ماه سال جاری جهت تایید و تمدید گواهی بین المللی پیست‌های اسکی کشور به ایران سفر و از پیست تمندر فرسش بازدید کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان الیگودرز افزود: در این دیدار، پیست اسکی تمندر در رشته های مارپیچ کوچک و مارپیچ بزرگ مورد تایید فنی اولیه نماینده فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفت تا پس از ارسال مدارک و انجام اقدامات مربوطه، نسبت به صدور گواهی نامه بین المللی این پیست اقدام شود.

مهدی شاه نصیری در خصوص هزینه های پیست الیگودرز نیز گفت: بهای ورودی برای هرنفر ۱۰۰ هزار و نرخ بلیط آموزشی توسط مربی مجری ۱۰۰ هزار تومان می باشد، تمامی وسایل مورد نیاز برای استفاده ورزشکاران از این پیست فراهم است و خانه های روستای فرسش در قالب بوم گردی میزبان مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی فدراسیون ایران برای میزبانی مسابقات آسیایی ادامه داد: پیست اسکی تمندر الیگودرز یکی از بهترین و مناسب ترین پیست های موجود در کشور است در آینده نزدیک اردوی تیم ملی نیز در این پیست برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان الیگودرز گفت: احداث این پیست اسکی بهمن ۹۷ از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز و اسفند سال ۹۹ با هفت میلیارد تومان اعتبار در یک سایت ۵۰ هزار مترمربعی با امکاناتی نظیر دستگاه تله اسکی به طول ۷۰۰ متر، تسطیح باند، جاده دسترسی به طول حدود ۶۵۰ متر، پارکینگ و شبکه برق رسانی افتتاح شد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

مهدی شاه نصیری بیان کرد: باتوجه به بارش برف در منطقه، استقبال علاقه مندان از شهر و استان های همجوار به این رشته ورزشی بی نظیر است که در این راستا بهمن ماه پارسال با برگزاری جشنواره برف به صورت رسمی این پیست برای فعالیت ورزشکاران آغاز شد.

این پیست یکی از طرح های مهم کشور از نظر گردشگری و ورزش های زمستانی است که دستگاه برفکوب این سایت نیز خریداری شده و ایجاد امکانات رفاهی و احداث پد بالگرد درحال انجام است همچنین اجرای مرحله دوم طرح شامل امکانات رفاهی، مدرسه اسکی و حصار کشی بر اساس برآورد اولیه، پنج میلیارد تومان نیاز دارد.

شهرستان الیگودرز در دامنه کوهستانی شرق لرستان با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان است که از شهرهای مرتفع و سردسیر ایران به شمار می رود.

این شهر ۲ هزار و ۲۲ متر از سطح دریا بلندتر است و از شمال به خمین، محلات و اراک می‌رسد از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون شهر از شرق با داران،‌ گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.

پیست اسکی تمندر نیز در روستای فرسش با آب و هوای سرد و برفی واقع در ۴۵ کیلومتری شهر الیگودرز احداث شده است.

  • نویسنده : محمد یاراحمدی
  • منبع خبر : ایرنا لرستان