استاندار لرستان در نشست با دکتر دارابی قائم‌مقام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اولویت قرار گرفتن ثبت جهانی ۴ اثر منحصربه‌فرد استان خبر داد.

ثبت جهانی

فرهاد زیویار با بیان این خبر گفت: در نشست گفته شده، در خصوص ثبت جهانی و ملی آثار تاریخی و طبیعی لرستان بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار داشت: موضوع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد، پل‌های تاریخی لرستان، دره شیرز کوهدشت و زمین‌لغزش سیمره از جمله مواردی بود که در این جلسه در خصوص آنها به عنوان اولویت‌های ثبت جهانی تصمیم گیری شد.

استاندار با اشاره به اینکه لرستان با ثبت ملی ١٠٠ پل تاریخی، به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی ایران شناخته شده است، افزود: ثبت جهانی این آثار می تواند ضمن حفاظت از هویت تاریخی، فرهنگی و معرفی آنها به نسل آینده، جذب گردشگری و رونق اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد.

زیویار اظهار داشت: لرستان در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد به عنوان زادگاه مشاهیر نیز شناخته شده است و در این جلسه در راستای ثبت ملی این سرمایه‌ها که میراث‌فرهنگی جامعه هستند مباحثی مطرح شد.

در این جلسه احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و پورعلی مدیرکل ثبت آثار وزارت نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص ثبت جهانی و ملی آثار بیان کردند.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟