استاندار لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک، ۱۰۰ دهنه پل تاریخی و آثار طبیعی منحصر به فردی مانند زمین لغزش های سیمره و تنگه شیرز برای قرارگیری و ثبت در میراث جهانی یونسکو معرفی شده اند.

ثبت جهانی

فرهاد زیویار با اشاره به دیدار با علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: سفر مدیران کل ثبت آثار تاریخی و موزه های کشور به استان مثبت ارزیابی می شود و حضور آنان به منظور بررسی وضعیت و انتخاب نهایی آثار تاریخی و طبیعی لرستان برای ثبت جهانی و همچنین وضعیت تجهیز و راه اندازی موزه جدید در استان می باشد.

وی ادامه داد: در این دیدار قائم مقام وزیر میراث فرهنگی بر ثبت مشاهیر لرستان تاکید داشت که انتظار داریم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان پیگیری های لازم را انجام دهد.

استاندار لرستان بیان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده بنا است که ۱۰ اثر از کشور برای ثبت در میراث جهانی به یونسکو معرفی شوند که آثار شاخص لرستان نیز در این فهرست معرفی شده است.

زیویار اظهار کرد: بنا بر تاکید رییس جمهور قلعه فلک الافلاک در این دولت برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی خواهد شد و سایر آثار طبیعی و تاریخی استان نیز با پیگیری دستگاه های اجرایی مرتبط در این مسیر قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: راه اندازی موزه از دیگر درخواست های مطرح شده در این دیدار بود که برای تکمیل آن در ساختمان باشگاه افسران سابق در حاشیه قلعه فلک الافلاک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف وزارت میراث‌فرهنگی و ۲۰ میلیارد ریال از طرف استانداری لرستان در نظر گرفته شد.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان
  • منبع خبر : ایرنا لرستان