نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: اصلاح قانون کار اقدام مهمی است که حوزه بسیار وسیعی را نیز در برمی‌گیرد، ضمن اینکه قانون کنونی نه تنها پاسخگوی نیازهای جدید جامعه کارگری نیست، بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از آن نیز اجرا نمی‌شود.

کارگری

حسین گودرزی در مورد ضرورت بازنگری قانون کار متناسب با وضعیت اجتماعی و اقتصادی موجود به عنوان یکی از مطالبات کنونی جامعه کارگری کشور، گفت: اصلاح قانون کار یکی از اولویت‌های کنونی کشور و از ضرورت‌های موجود است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه متن این قانون در دهه ۶۰ تدوین و تصویب شده است.

وی افزود: در حالی بیش از سه دهه از این اتفاق می‌گذرد که در بسیاری از فضاهای کار و کارگری مسائل نوپدیدی وجود دارد که نیازمند ارائه راهکاری قانونی هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون قانون کار نیازمند به‌روزرسانی است کمااینکه در نشست اخیر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مطالبات اصلی نمایندگان این بود که وزیر برای تسریع روند ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای به‌روزرسانی قانون کار ورود پیدا کند.

گودرزی یادآور شد: اصلاح قانون کار اقدام مهمی است که حوزه بسیار وسیعی را نیز در برمی‌گیرد ضمن اینکه قانون کنونی نه تنها پاسخگوی نیازهای جدید جامعه کارگری نیست، بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از آن نیز اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری ناشی از عدم اجرای قانون کار است که باید با همکاری دولت در قالب ارائه لایحه برای به‌روزرسانی این قانون متناسب با نیازهای کنونی جامعه کارگری در جهت رفع آنها اقدام شود.

  • منبع خبر : فارس لرستان