مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۷۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در استان پرداخت شده که نسبت به میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته ۲ برابر شده است.

مشاغل خانگی

علی جهانی گفت: ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان اختصاص یافته که ۱۰۴ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا یک‌هزار و ۱۸۷ طرح مشاغل خانگی مستقل به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان و ۸۳۲ طرح پشتیبان به مبلغ بیش از ۷۳ میلیارد تومان برای معرفی به بانک های عامل تایید شده و معرفی انجام شده است.

وی مجموع اشتغال‌زایی این طرح های مشاغل خانگی را سه هزار و ۱۳۵ نفر برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان در این خصوص به ۳۶۲ طرح مستقل و پشتیبان با اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۱۳۹ نفر پرداخت شده و مابقی طرح ها نیز در حال طی مراحل بانکی و عقد قرارداد هستند.

جهانی بیان کرد: چهار میلیارد تومان از مجموع ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته نیز در حال ابلاغ است و با توجه به عملکرد بسیار خوب استان، اقدامات لازم برای تصویب و جذب ۱۰۸ میلیارد تومان دیگر در دستور کار قرار گرفته که این مبالغ بدون در نظر گرفتن تسهیلات تبصره ۱۸ است.

وی تخصیص و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی امسال را ۲ برابر سال گذشته برشمرد و افزود: طرح های مشاغل خانگی با رسته های مختلف اقتصادی در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، طرح های هنری و شرکت های تعاونی می باشد که لرستان جزو استان های برتر در زمینه صدور مجوز و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان محسوب می شود.

جهانی ایجاد مشاغل خرد و خانگی را یکی از مزیت های امرار معاش و اشتغال عنوان کرد و افزود: سایت مشاغل خانگی با بیش از ۳۰۰ رسته شغلی طراحی شده است و متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند به سایت مورد نظر مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

  • منبع خبر : ایرنا لرستان