کارگاه آموزشی ۳ روزه تقویت بنیان خانواده در دانشگاه علوم پزشکی لرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

خانواده

این کارگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور خانم دکتر جمشیدی نماینده‌ی وزارت بهداشت و آقای مهندس صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جهت همکاران تسهیل‌گر در دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و همدان برگزارشد.

خانواده

دکتر مریم کوشکی صبح در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی اظهار داشت: ما در سیستمی کار میکنیم که اساسی ترین و بنیادی ترین کارهایی که مربوط به جامعه بشری است در آن صورت میگیرد.
وی افزود: نهاد خانواده در تمام جوامع بشری و ادیان به عنوان اساسی ترین نهاد اجتماعی مورد توجه بوده و همه به آن توجه داشته‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: اگر خانواده هدایت شود و به سمت صلاح و سعادت پیش رود، قطعا جامعه نیز به سمت صلاح و سعادت پیش خواهد رفت اما چنانچه، خانواده به سمت زوال پیش رود جامعه نیز به سمت زوال پیش میرود.
دکتر کوشکی عنوان کرد: در دین اسلام که یک دین انسان ساز است، به نهاد خانواده بها داده شده و خانواده به عنوان یک نهاد مقدس بشری معروف است.
دکتر کوشکی با تاکید بر صیانت جمعیت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جمعیت افزایش پیدا کند باید استحکام خانواده را داشته باشیم تا خانواده به سمت صلاح و سعادت رفته و در نهایت یک جامعه رشد یافته و پویا داشته باشیم.

خانواده

*دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان:

خانواده اولین بستر رشد روانی و اجتماعی فرد در جامعه است

خانواده

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به این موضوع که خانواده اولین و اصلی‌ترین بستر رشد روانی و اجتماعی فرد در جامعه است، بیان کرد: اگر فرزندی در خانواده‌ی دارای آگاهی و عقلانیت تربیت شود، خیر و نفع فرزند به جامعه خواهد رسید و اگر پدر و مادر از وظایف خود نسبت به تربیت فرزند بی‌اطلاع باشند این فرد در آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم خواهد شد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

اردشیر صفاپور ادامه داد: باتوجه به این‌که به موازات پیشرفت علم و دانش، آسیب‌های اجتماعی نیز به‌روز شده‌اند، از این روی وظیفه‌ی ما حفاظت از سلامت جامعه است.

وی افزود: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، یک‌فرد به‌تنهایی کافی نیست و بایستی همه‌ی افراد جامعه به‌صورت زنجیروار دست در دست هم جهت کنترل آسیب‌ها و ایجاد جامعه‌ی سالم قدم بردارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص تقسیم تربیت فرزندان به سه برهه، گفت: در تربیت فرزندان، هفت‌سال نخست، مختص سیادت یا آقایی فرزند است، هفت‌سال دوم، هفت‌سال ادب و تربیت است؛ یعنی در هفت‌سال دوم بایستی نسبت به تربیت فرزند اقدام کنیم و هفت‌سال سوم مربوط به مشاورت و وزارت فرزند است، لذا هر چقدر بتوانیم در دوره‌ی تربیت فرزند تلاش خود را به‌کار گیریم، خیر و برکت این تلاش و اقدامات به جامعه خواهد رسید.

صفاپور در پایان عنوان کرد: می‌بایست مقاومت در برابر مشکلات را از همان سنین کودکی به فرزندان بیاموزیم و به‌دنبال این موضوع “نه گفتن” به اعتیاد را در جامعه پررنگ کنیم تا خطر اعتیاد در جامعه کاهش یابد.