رئیس پلیس راه استان از آمادگی این پلیس برای موج بازگشت زوار در محورهای مواصلاتی خبر داد.

پلیس راه

سرهنگ محمد زارعی اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای روان‌سازی ترافیک هنگام بازگشت زوار اربعین حسینی(ع) در محورهای استان انجام گرفته است.

وی گفت: پلیس راه استان از ابتدای ورودی زائران استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان برای بازگشت زوار و برقراری امنیت ترافیکی آن‌ها طرح ترافیکی ویژه در حال اجرا است.

رئیس پلیس راه استان افزود: همکاری رانندگان در رعایت مقررات رانندگی و توجه به علائم راهنمای راه‌ها و تردد از کمربندی شهر‌ها مطمئنا کمک زیادی به روانی ترافیک معابر شهری خواهد کرد.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: صبر و حوصله، رعایت سرعت مجاز می‌تواند سفری ایمن و به دور از حادثه برای رانندگان و زوار عتبات عالیات رقم بزند.

وی افزود: پلیس راه با استقرار اکیپ‌های کنترل و فعال کردن دوربین های ثابت و سیار کنترل سرعت و به‌کار گیری تمام توان و تجهیزات سایر دستگاه‌ها حرکات و رفتارهای ترافیکی رانندگان را رصد می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به احتمال خستگی زوار اربعین حسینی (ع) هنگام بازگشت از این سفر معنوی توصیه کرد: پرهیز از عجله و شتاب، استراحت کافی در موکب‌های پیش بینی شده و به ازای هر دوساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت ضروری است.

سرهنگ زارعی در پایان به رانندگان و زوار اباعبدالله الحسین(ع) توصیه کرد: در طول مسیر به شهرهای محل سکونت ضمن همکاری با پلیس، از حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز که منجر به حوادث ناگوار می‌شود به طور جد پرهیز کنند و صبر و حوصله در رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟
  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس