رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چهارهزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود که جهشی بزرگ و اقدامی بی‌سابقه در این ارتباط خواهد بود.

آبیاری

سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه جمع‌بندی پروژه‌های بهره‌برداری شده بخش کشاورزی در هفته دولت افزود: تلاش بر این است سطح اراضی آبی با اجرای سیستم آبیاری نوین توسعه یابد، دولت نیز حمایت‌های حداکثری را نسبت به بهره‌برداران این حوزه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: توفیقات خوبی در دولت سیزدهم برای کشاورزی لرستان حاصل شده به نحوی که سال گذشته برداشت گندم و تحویل آن به سیلوها ۱۲۳ هزار تن آبی و دیم بوده اما امسال به ۲۷٠هزارتن افزایش یافته‌است که معادل۱۲۰ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: این مهم یک طرح استراتژی و از توصیه های مهم مقام معظم رهبری و با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان در حال اجرا است که سال اول آن انجام شده و در هر هکتار از مزرعه حدود ۲۰۰ کیلوگرم افزایش برداشت داشته است.

شاهرخی افزود: در دولت سیزدهم ۲ کار بسیار مهم و موثر صورت گرفته است؛ اول اینکه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از پنج هزار و ۵۰۰ به ۱۱ هزار و ۵٠٠ تومان افزایش یافت که باعث شده کشاورزان از اقتصاد معیشتی به اقتصاد نسبتا پایدار حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بعد از فصل کاشت قیمت کود ارزان شد، تصریح کرد: دومین اتفاق خوبی که صورت خواهد گرفت به این معنا که ۴۵ درصد قیمت کودها در شرایط فعلی و قبل از فصل کشت ارزان شده است که باعث افزایش توان خرید و افزایش تولید و درآمد کشاورزان می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین تصریح کرد: درحوزه دام و طیور اقدامات مهمی صورت گرفته و رویکرد مقامات استانی به ویژه شخص استاندار در حوزه کشاورزی حمایتی است.

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

سید عماد شاهرخی ادامه داد: جوجه ریزی در ماه قبل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که اکنون به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسیده است و علاوه بر نیاز استان، ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن به استان‌های همجوار صادر می‌کنیم.

  • منبع خبر : ایرنا لرستان