بالاخره ورود زنان به ورزشگاه فوتبال به صورت رسمی، مجاز شمرده شد و این یک نکته مثبت در راستای توجه به بخشی از مطالبات جامعه زنان ایران است.

زنان در ورزشگاه فوتبال

اینکه زنان، توانسته‌اند سطح مشارکت اجتماعی، فرهنگی، اداری،ورزشی و دانشگاهی خود را در سطوح مختلف جامعه، ارتقاء داده و گسترش دهند وضعیتی که به تدریج حاصل شده است.

زنان به صورت رسمی وارد ورزشگاه آزادی شدند و اتفاق خاصی هم نیفتاد.

ورود رسمی و قانونی زنان به ورزشگاه آزادی و تماشای فوتبال، خودش این نکته را نمایان می‌سازد که ادبیات استادیومی و زیرساخت‌ها و امکانات ورزشگاه‌ها هم بایستی به سرعت به سوی استانداردسازی متناسب با حضور زنان برود.

زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و بدیهی است که همچون مردان در سازندگی کشور، نقش اساسی دارند.

به این علت، متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی، بایستی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله عرصه ورزش، حضور و مشارکت داشته باشند.

زنان هم رکن رکین نهاد خانواده هستند که این نهاد، بایستی روز به روز، مستحکم‌تر و قوی‌تر شود و از سوی دیگر، حضور و مشارکت زنان در بخش‌های مختلف جامعه، از سطح برخی باورهای زن‌ستیزانه و خشونت علیه زنان نیز می‌کاهد.

بدین روی، مدیریت ورزشگاه‌های فوتبال در سطح کل کشور، بایستی تدابیر و تهمیدات لازم برای بسترسازی حضور زنان در ورزشگاه‌ها متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایران را فراهم کنند.

شاید بد نباشد گفته شود روزگاری در همین کشورهای اروپایی نیز زنان حق رأی نداشتند اما به‌تدریج با تغییر نگرش‌ها و البته مطالبه‌گری زنان، عرصه‌های مختلف از جمله حق رأی دادن، حق کار کردن، حق تحصیل و … برای آنان فراهم شد.

 

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان
  • نویسنده : شهرام شرفی/ قلم لر