معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای طرح دارویار، یارانه دارو به صورت عادلانه به مردم پرداخت میشود.

دارویار

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، دکتر محسن اسدبیگی در نشست خبری با خبرنگاران لرستان اظهار داشت: به دلیل تحریم های ناجوانمردانه در برخی اقلام دارویی با کمبود مواجه هستیم اما به همت دانشمندان داروسازی برخی از انها و یا مشابه آنها تولید میشود لذا میتوان گفت که کمبود دارو عمدتا به دلیل کمبود برند است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح دارویار، عنوان کرد: شماره تلفن ۱۹۰ را داریم که در ساعات اداری رایگان است و مردم میتوانند جهت مشاوره دارویی، شکایات و سوالات مربوط به دارو با این شماره تماس بگیرند.
دکتر اسد بیگی گفت: در طرح دارویار، ارز دارو حذف شده و به صورت جداگانه به بیمه ها پرداخت شده است که اگر دارو با نسخه پزشک خریداری شود هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت.
وی افزود: در این راستا ۳۶۰ قلم داروی دیگر به بیمه ها اضافه شده و این طرح یکی از بهترین روش های پرداخت عادلانه یارانه دارو به مردم است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ۲۲۰۰ کمک هزینه دارویی به بیماران بی بضاعت پرداخت شده که اقدام خوبی است.
دکتر اسدبیگی گفت: در زمینه گرانفروشی دارو روزانه اکیپ های مربوطه داروخانه ها را بررسی میکنند و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی میشوند و در این راستا چند مورد پملب داشتیم.

 

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه