لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این دانشگاه به شرکت‌های دارویی خبر داد.

بدهی

دکتر بهرام دلفان در جلسه شورای اداری لرستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی بدهی داشت که خوشبختانه دولت سیزدهم طی دو مرحله ۳۷۰ میلیارد تومان به این دانشگاه کمک کرد و تا پایان سال از زیر فشار این بدهی‌ها خارج و به سمت طرح‌های توسعه روی خواهیم آورد.

وی اضافه کرد: با این اوصاف همه بدهی‌ها پرداخت خواهد شد و تنها شش ماه کارانه عقب افتاده داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه درآمد متخصصین در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بالا نیست و این یکی از موضوعات عدم ماندگاری پزشکان محسوب می‌شود که ضرورت دارد دولت سهمیه‌های بومی را افزایش دهد تا بتوانیم این چالش را برطرف کنیم.

دلفان با بیان اینکه در لرستان در پیک هفتم کرونا قرار داریم و خوشبختانه تعداد ابتلا به صورت نوسانی رو به کاهش است، افزود: بستری‌ها هم تابعی از موارد ابتلاست.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: اکثر افرادی که بستری هستند دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده است.

دلفان بابیان اینکه میانگین مرگ و میر در استان ۱.۲ نفر در روز است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸۵۰ نفر در لرستان به علت کرونا فوت کردند.

وی گفت: در خصوص تزریق واکسن تاکنون دز اول ۸۹ درصد، دز دوم ۸۰ درصد، دز سوم ۳۶ درصد و دز چهارم بسیار اندک است و راضی کننده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص طرح دارویار بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های خوب است که منجر به ارتقا و رونق تولید دارو شده و از قاچاق آن جلوگیری می‌کند.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر
  • منبع خبر : ایسنا لرستان