آیین گرامیداشت روز خبرنگار در استان لرستان با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر فرشاد مهدی‌پور، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قلم لر، این آیین، عصر روز چهارشنبه، ۲۶ مردادماه، با استقبال خبرنگاران استان لرستان و حضور برخی مقامات استان همچون کوروش بیرانوند، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان و سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.

در این نشست، جمعی از مدیران مسئول نشریات و فعالان رسانه‌ای استان لرستان، مشکلات صنفی و شغلی حرفه‌ی خبرنگاری استان را (از جمله مشکلات بیمه‌ای) مطرح کردند و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز به دغدغه‌ها، پرسش‌ها و مطالبات، پاسخ داد.

روز خبرنگار
نقش مهم رسانه در مطالبه‌گری و توسعه‌ جامعه

دکتر مهدی‌پور توضیح داد که نقش رسانه‌ها در توسعه کمی و کیفی محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی، یک نقش بسیار اثرگذار و مهم است.

وی افزود: «رسانه‌ها بایستی هم فرهنگ مطالبه‌گری برای رفع مشکلات و بیان مطالبات مردم را پیگیری کنند و هم از سوی دیگر، وحدت و یکپارچگی استانی و ملی را تقویت نمایند».
معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: «در حال حاضر در استان لرستان تعداد ۲۴۰ رسانه‌ی مجوزدار وجود دارد؛ این تعداد به نسبت به جمعیت استان و جمعیت تحصیل‌کردگان استان یک عدد قابل توجه است».
دکتر فرشاد مهدی‌پور، تصریح کرد: «از ظرفیت مهم رسانه‌های استان لرستان بایستی برای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی استان، استفاده کرد».

روز خبرنگار

 خبرنگاران مجاهدان جنگ نرم هستند

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این آیین، در سخنانی گفت: «خبرنگاران مجاهدان جنگ نرم و جهاد تبیین هستند».

احمدی افزود: «خبرنگاران استان لرستان مطالبه‌گر برای رفع مشکلات استان هستند».

وی پیشنهاد داد به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز خبرنگار از یک روز در تقویم به یک هفته تغییر یابد زیرا جایگاه و نقش خبرنگاران در جامعه،‌یک نقش بسیار مهم است.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

روز خبرنگار

 رسالت خبرنگاران مبتنی بر قدرت منطق و اندیشه است

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی، منطق و اندیشه است و رسالت خبرنگاران هم مبتنی بر منطق و اندیشه است».

سردار کشکولی افزود: «قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، قدرت منطق و اندیشه است و خبرنگاران نیز در این راستا، جایگاه مهمی دارند».

وی اظهار داشت: «دشمن از روش‌های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم علیه نظام مردمی و دینی جمهوری اسلامی، استفاده کرده است که تاکنون با حضور مردم در همه صحنه‌ها، ناکام مانده‌ است؛ خبرنگاران نیز جایگاه مهمی در جنگ نرم دارند».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: «رسالت خبرنگار است که براساس اطلاعات دقیق و مستند، خبر مبتنی بر واقعیت را به جامعه منتقل کند».

سردار مرتضی کشکولی، افزود: «نظام جمهوری اسلامی براساس آرمان‌هایی همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و عدالت‌‌خواهی، پایه‌گذاری شد».

سردار کشکولی، تشریح کرد: «اهداف و شعارهای برآمده از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، باعث به هراس افتادن استکبار جهانی شد زیرا آن‌ها از منطق قوی جمهوری اسلامی ایران، هراس داشته و دارند».

گفتنی است ۱۷ مردادماه،‌ به یاد زنده‌یاد محمود صارمی، خبرنگار اهل بروجرد (خبرگزاری ایرنا) که در سال ۷۷ به دست طالبان در افغانستان به شهادت رسید به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان و بسیج رسانه لرستان، برگزار شد.