استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از آغاز عملیات اجرایی بخشی از پروژه های راکد مانده استان خبر داد.

پروژه

به گزارش قلم لر و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست دکتر زیویار استاندار لرستان، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو برگزار شد.

در این جلسه، دکتر زیویار گفت: دستور کار مهم جلسه امروز در رابطه با بررسی مدل توزیع اعتبارات عمرانی و هزینه ای بود که از حدود ۱ ماه قبل این مدل با برگزاری جلسات و تبادل اطلاعات میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با سایر دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفته و در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: در بحث ترسیم مدل توزیع اعتبارات استان، سه رکن مساحت، جمعیت و محرومیت مورد توجه قرار گرفته و موضوعات مهمی از قبیل کم آبی، برگزاری کنگره شهدا، کشاورزی و سایر موارد مهم و راهبردی استان به خوبی در این مدل دیده شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: در جلسه امروز پس از بررسی و تبادل نظر میان اعضای شورا مقرر گردید مواردی به مدل توزیع اعتبارات افزوده شود که پس از انجام تغییرات و اصلاح، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

زیویار افزود: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان از مهم‌ترین مواردی است که در بحث اجرای مدل توزیع اعتبارات به آن پرداخته و بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های استان نیز به آنها تزریق شده و جهش‌های خوبی در پیشرفت پروژه ها رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های استان که در مدل توزیع اعتبارات مورد توجه قرار گرفته است مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است و عملیات تعدادی از آنها با توجه به اعتبارات اختصاص یافته، آغاز شده که بیمارستان نیایش خرم آباد، بیمارستان رازی کوهدشت، چهار خطه خرم آباد به دلفان و جاده چهار خطه ازنا به شازند بخشی از این پروژه ها به شمار می آیند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اعتبار این پروژه ها عمدتاً به صورت ریالی یا از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه در اختیار پروژه‌ها قرار می ‌گیرد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان، این پروژه ها از حالت رکود خارج شده و با توافقاتی که با بانک‌های عامل صورت پذیرفته، تسهیلات مورد نیاز برای ادامه روند عملیات اجرایی پروژه‌های استان طی ماه های آتی در اختیار قرار خواهد گرفت.

دکتر فرهاد زیویار تاکید کرد: پیگیری راه اندازی مجدد پروژه‌های استان در بخش عمرانی و اقتصادی و خارج کردن آن‌ها از حالت رکود از مهم‌ترین اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم را در زمینه جذب اعتبارات مورد نیاز عملیاتی کنند.