طی نشستی ، دکتر بهرام دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با دکتر محمد جهانگیری مدیر عامل موسسه نیکو کاری کنترل سرطان ایرانیان ( مکسا ) و مهندس علیرضا کدخدایی رییس هیات مدیره خیریه نهال سبز رشد ، تفاهم نامه مشترک همکاری سه جانبه امضا کردند.

دکتر دلفان رییس دانشگاه در این نشست گفت: با توجه به تنگناهای مالی دولت و وزارت بهداشت و به طبع آن دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خدمت به مردم و بیماران ، نیاز به کمک و همراهای خیرین و موسسه های نیکو کاری می باشد و دانشگاه آمادی همکاری جهت جلب کمک های خیرین و موسسه های نیکو کاری در قالب تفاهم نامه همکاری می باشد.
وی افزود: غربالگری و تشخیص زود هنگام بیماری سرطان در افراد برای درمان به موقع بسیار مهم بوده و لازم است آموزش های لازم در این زمینه به آحاد مردم داده شود .
دکتر دلفان خاطر نشان کرد: انجام کارهای پژوهشی در بیماری سرطان ضروریست و برای انجام کار پژوهشی مشترک نیاز است که موضوع در کمیته اخلاق پژوهش مطرح و مسیر لازم را برای کسب مجوز پژوهش طی نماید.

دکتر محمد جهانگیری مدیر عامل موسسه نیکو کاری مکسا نیز در این جلسه اظهار داشت: موسسه نیکوکاری مکسا آماده است که بیماران مبتلا به سرطان معرفی شده از طرف دانشگاه جهت ارائه خدمات بالینی در منزل بطور رایگان در مرکز استان ، بر اساس پروتکل های موجود وزارت بهداشت پذیرفته و به آنها مراقبت؛ پزشکی، پرستاری، روانشناختی، فیزیوتراپی و آموزش های لازم را به بیمار و خانواده وی ارائه نماید.

علیرضا ️کدخدایی رییس هیات مدیره موسسه خیریه نهال سبز رشد نیز بیان داشت: این موسسه آماده است که زیر ساخت های لازم را از جمله تامین ملک مورد نیاز را جهت انجام کار در اختیار موسسه نیکو کاری مکسا و دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

این نشست و تفاهم نامه همکاری با همت دکتر عزت پور مشاور امور مشارکت های اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

در پایان طرفین بطور رسمی تفاهم نامه همکاری سه جانبه را برای مدت پنج سال امضا نمودند.

علوم پزشکی لرستان