رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد که اگر وصول شود، کارانه‌های کارکنان نیز به موقع پرداخت می‌شوند.

دانشگاه

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری قلم لر، دکتر بهرام دلفان در نشست تشریح برنامه های هفته سلامت با حضور خبرنگاران اظهار داشت: فشارهای سیاسی باعث نمی‌شود که امکانات پزشکی را در جاهای مختلف به شکل صحیح توزیع نکنیم.
وی درخصوص استفاده و بکارگیری از پرستاران با تجربه گفت: بخش بزرگی از پرستاران مشغول به کار دارای سابقه هستند و نیروهای طرحی که چهار سال اموزش دیده اند نیز در کنار این افراد تجربه کسب میکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پرداخت با تاخیر کارانه کادر بهداشت و درمان، عنوان کرد: اگر بیمه ها به موقع طلب دانشگاه را پرداخت کنند، کارانه ها نیز به موقع پرداخت می‌شوند.
دکتر دلفان با بیان اینکه از سازمان تامین اجتماعی  ۲۲۰ میلیارد تومان طلب داریم، افزود: درکل مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم.

دکتر دلفان تاکید کرد: با این حال از لحاظ میانگین پرداخت کارانه در سطح کشور، حد وسط هستیم.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از فرار مالیاتها کارتخوانها راه اندازی شدند لذا وظیفه نظارت بر کارتخوانهای مطب‌ها بر عهده اداره  امور مالیاتی است و انها باید بر مطب ها در این زمینه نظارت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که از نیروهایی استفاده کنیم که وابسته به افراد خاصی نیستند و در گذشته هم وابسته نبوده‌اند لذا باید کمک شود که این رسم را براندازیم.
دکتر دلفان تاکید کرد: بهداشت و درمان بازیچه دست دیگران نیست و باید دانشگاه را از زیر بار سیاسی دربیاوریم.

دانشگاه

*قیمت روی جلد داروها، ملاک نیست/ داروخانه ها ملزم به ارائه فاکتور دارو هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: در زمینه فرآوری و بسته بندی داروهایی که در داخل تولید می‌شود تا کنون مشکل جدی در کشور ابجاد نشده و در بحث کمبود دارویی نیز مشکل خاصی نداریم.
دکتر محسن اسدبیگی افزود: برای برخی داروها حدود هشت مدل بسته بندی داریم که هرکدام مختص به یک کارخانه است لذا گاهی برای برخی کارخانه ها یک قلم دارو کمتر تولید شده یا تولید نمی‌شود که در بازار آن رقم دارو با کمبود مواجه میشویم اما کمبود یک برند، کمبود آن دارو محسوب نمی‌شود‌.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

معاون غذا داروی علوم پزشکی لرستان درخصوص اختلاف قیمت برخی داروها نیز بیان کرد: در بحث تفاوت قیمت جلد و قیمت فروش، گاهی گزارش‌هایی به ما میرسد و علت این مشکل این است که جلد برخی داروها از قبل سفارش داده شده و کارخانه به ناچار از جلدهای قبلی استفاده میکنند.
وی خاطرنشان کرد: قیمت روی جلد دارو ملاک نیست اما داروخانه ها ملزم به ارائه فاکتور به مشتری‌ها هستند‌.
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در لرستان سه هزار نفر بیمار خاص داریم که اطلاعات آنها را ثبت کرده‌ایم و دارو برای انها تامین می‌کنیم اما در برخی برندها مشکلاتی داریم که تامین بیمه آن برداشته شده اما برای تامین داروی مورد نظر، برندهای دیگر را جایگزین میکنیم.

دکتر اسدبیگی گفت: شماره تلفن ۱۹۰، شماره مرکز اطلاعات دارویی است که هر فردی سوالی در این زمینه دارد و یا شکایت دارد می‌تواند تماس بگیرد و در لرستان هم این سامانه فعال است.

دانشگاه

*۴۱ خانه بهداشت نیازمند بهسازی و نوسازی است/ خیرین سلامت پای کار بیایند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد نیز در این جلسه عنوان کرد: در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد سطح شهر، یک برنامه داریم که باید طبق آن، عقیم سازی این حیوانات صورت گیرد.
وی افزود: شهرداری موظف است که هزینه این کار را به صورت کامل پرداخت کند.
دکتر بهزادی‌فر با اشاره به اینکه، ۹۳ خانه بهداشت داریم، عنوان کرد: ۴۱ خانه بهداشت، نیازمند بهسازی و نوسازی است که بعد از مدت ها هزینه بهسازی سه خانه بهداشت مصوب شده است.
وی عنوان کرد: اگر خیرین در حوزه سلامت برای بهسازی و نوسازی و همچنین خرید خانه‌های بهداشت کمک کنند، بسیار اقدام پسندیده ای خواهد بود و به پیشرفت و توسعه خانه های بهداشت کمک بزرگی خواهد کرد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: ۵۴ مرکز استیجاری داریم که ماهیانه ۹۰ میلیون تومان هزینه اجاره بهای آنهاست، لذا اگر بتوانیم در سال، دو یا سه خانه خریداری کنیم اقدام مطلوبی خواهد بود.
دکتر بهزادی فر با تاکید بر اینکه در زمینه دامداری و فروش مرغ های زنده مشکل جدی داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این رابطه وضعیت خوبی وجود ندارد که باید به آن رسیدگی شود.

  • نویسنده : سیده یاسمن موسوی نژاد