رئیس دانشگاه لرستان گفت: واگذار کردن زمین‌های دانشگاه لرستان به معنای بن بست توسعه دانشگاه است.

دانشگاه لرستان

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، علی نظری عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز قدس اظهار داشت: تا مسائل فرهنگی حل نشود مسئله استخدام های عجیب ادامه خواهد داشت، همه باید بدانند دانشگاه اداره کار نیست اما مکانی برای کارآفرینی است.
وی افزود: فارغ التحصیلان زیادی داریم که حاضرند نیروی خدماتی شرکتی باشند اما حاضر به یادگرفتن مهارت مربوط به رشته تحصیلی‌شان نیستند که بتوانند مشغول به کار شوند.
رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: اینها یک درد و گره ذهنی است که باید با کمک رسانه ها حل شود و هر کسی در جای خودش مشغول به کار شود.
نظری عنوان کرد: اینکه دانشجویان در گذشته نتوانستند مهارت کسب کنند نمیتوان به عقب برگردیم به دانشجویان مهارت یاد دهیم اما منبعد باید دانشجو را ملزم به یادگرفتن مهارت کنیم.
نظری درخصوص پل غیر هم سطح دانشگاه لرستان بیان کرد: در این رابطه کارهای مهمی صورت گرفته، ۹۰ درصد این پروژه انجام شده اما به پیمانکار بدهی داریم.
وی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری ۱۸ میلیارد تصویب شد که یک سوم آن به حساب دانشگاه واریز شده است.
رئیس دانشگاه لرستان گفت: در محل این پروژه یک مدعی داریم که دادگاه ما را ملزم به پرداخت پانصد میلیون تومان کرده است و با توجه به قوانین پیمانکاری، نمیتوان زمان مشخصی برای تکمیل در نظر گرفت.
نظری خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی سامانه ها یک قرارداد با اداره کار بستیم و سخت به دنبال تحقق این امر هستیم.
وی بیان کرد: در گذشته ها تصمیمی گرفته شده که برخی املاک دانشگاه در داخل شهر فروخته و تبدیل به مکان های مختلف شده است اما کار اشتباه بوده چون ارزش املاک امروز بسیار بیشتر شده و این درحالی است که واگذاری زمین های دانشگاه به معنای بن بست توسعه دانشگاه است.

نظری گفت: دانشگاه لرستان شش دانشکده دارد که هم اکنون مجوزهای دانشکده شیمی و علوم را هم داریم، همچنین برای توسعه دانشگاه برنامه ۲۵ ساله داریم و در بحث مسکن کمک میکنیم اما راهش دادن زمین های دانشگاهی نیست.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه دانشگاه لرستان رتبه سوم را دارد، گفت: شاخص های مشخص کردن رتبه ها یک شاخص های شناور هستند و سالانه تعییر میکنند و همین امر سبب تغییر رتبه می‌شود.
نظری اظهار داشت: ۱۵۳ نفر دانشجو خارجی در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا داریم، در مورد اشباع رشته در کشور متاسفانه آمایش آموزش عالی اندک است.
وی یادآور شد: کرسی های مناظره آزاداندیشی در حال انجام است و در سایت دانشگاه لرستان برنامه های آن قرار داده می‌شود، همچنین به طور میانگین دو هفته یکبار یک مناظره داریم.
نظری با بیان اینکه اراضی دانشگاه از سالها پیش مدعی داشته، گفت: در دادگاه حکم به نفع ما صادر شده چراکه ۹۵ درصد اراضی دانشگاه لرستان دارای سند مالکیت تک برگ هستند و اسنادش موجود است.

*کلینیک روانشناسی دانشگاه لرستان احداث میشود

حجازی معاون دانشجویی دانشگاه لرستان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت خوابگاه های دانشگاه لرستان اظهار داشت: ۸۹۰۰ دانشجو در دانشگاه لرستان در حال تحصیل هستند.
حجازی با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات روحی و روانی بسیاری برای دانشجویان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: به منظور مشاوره و سلامت روان دانشجویان تیم روانشناسی در دانشگاه لرستان مستقر شده و به دانشجویان در این راستا کمک نموده است.

وی افزود: همچنین در صدد هستیم که یک کلینیک روانشناسی برای دانشجویان احداث کنیم.

  • نویسنده : سیده یاسمن موسوی نژاد