استاندار لرستان گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم لیالی قدر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به تناسب رنگ‌بندی شهرها برگزار می‌شود.

لیالی قدر

جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و متعاقب آن جلسه ستاد استانی در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ بیماری ادامه پیدا کرد.

دکتر زیویار در رابطه با جلسه امروز گفت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص رنگ‌بندی استان، خرم‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان های بروجرد، پلدختر، سلسله و دلفان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی خوب و فرهنگ سازی که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه صورت گرفته موجب شده‌است آمار ابتلا، بستری و فوت نسبت به گذشته کاهش داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون در نوبت اول حدود ۹۰ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و در نوبت سوم نزدیک به ۳۵ درصد واکسن تزریق شده که سهم بالایی از افزایش ایمنی اجتماعی متوجه موضوع تزریق واکسن می‌شود.

دکتر زیویار با بیان اینکه اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به گونه‌ای خواهد بود که کمترین اختلال و مشکل در زندگی مردم به وجود آید، ادامه داد: عمده موارد فوتی گزارش شده در استان در رابطه با افرادی است که دارای بیماری های زمینه‌ای بوده و از سطح ایمنی پائین تری برخوردار هستند، از این رو ضرورت دارد این افراد نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام بیشتری باشند.

وی بیان داشت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص برگزاری مراسم لیالی قدر تصمیم بر آن شد که در شهرهای دارای وضعیت قرمز اجرای مراسم با ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای وضعیت زرد برگزاری مراسم با ۷۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردد.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

استاندار لرستان تصریح کرد: در شهرهای دارای وضعیت آبی و اماکن روباز نیز برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی هیچگونه ممنوعیتی ندارد.

دکتر زیویار در خصوص وضعیت مدارس گفت: فعالیت مدارس و سایر مراکز آموزشی کمافی سابق به قوت خود باقی خواهد بود و در صورت مشاهده دانش آموزان دارای علامت، مدیران مدارس مسئول به رسیدگی به موضوع خواهند بود.