معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی به تناسب وظایف تعریف شده نسبت به رفع معضلات مناطق حاشیه نشین استان اقدامات را برنامه ریزی و اجرایی کنند.

حاشیه نشینی

اولین جلسه ساماندهی مناطق حاشیه‌ای استان به ریاست دکتر ستاری دستنایی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این جلسه دکتر ستاری دستنایی گفت: مشکل حاشیه نشینی در کشور از دهه چهل با صعنتی شدن، اصلاحات ارضی، مهاجرت روستائیان و در دهه شصت با شروع جنگ تحمیلی تشدید شد.

وی افزود: حاشیه نشینی مسئله‌ای فرا بخشی و همه دستگاه‌ها با احساس مسئولیت باید پای کار بیایند، امروز حاشیه نشینی معضلی است که جامعه را با خود درگیر می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: در استان حدود ۳۸ محله حاشیه نشین وجود دارد که ۱۲ محله آن در شهرستان خرم آباد واقع شده و در اولویت برای ساماندهی هستند.

دکتر ستاری دستنایی ادامه داد: موضوع حاشیه نشینی از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز بر حل مسائل و مشکلات آنها تأکید فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: ساماندهی مناطق حاشیه ای یک مسئله فرابخشی است و بایستی تمامی دستگاه های اجرایی برای این مناطق چاره اندیشی کنند و استانداری نقش هماهنگ‌کننده‌ی اقدامات بین بخشی را انجام داده و خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، تاکید کرد: مشکل مهم این مناطق، زمینه جرم خیز بودن آنها به علت تراکم جمعیتی بالایی که دارند، است و متاسفانه اهالی این محلات با این مشکل مواجه هستند.

دکتر ستاری دستنایی افزود: گسترش اعتیاد از دیگر معضلات این مناطق است که ضرورت دارد به منظور جمع آوری معتادان از مناطق حاشیه نشین، گرمخانه های دو شهرستان خرم آباد و بروجرد برای اسکان معتادان راه اندازی شود.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

وی گفت: بافت واحدهای مسکونی این مناطق نیز عمدتاً فرسوده است و باید برای این مشکل چاره اندیشی شود که در مسیر سازندگی بافت های فرسوده محلات، بسیج سازندگی می تواند نقش محوری داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، خاطرنشان کرد: بحث سلامت و درمان، لزوم برچیدن بساط فروشندگان موادمخدر، حل مشکل اسناد مالکیتی واحدهای مسکونی، ساماندهی فضای سبز و سایر مشکلات با همکاری و تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دفاتر تسهیل‌گری پیگیری و برای رفع آنها اقدام شود.