رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: به منظور پیشگیری از سوانح رانندگی از کلیه باغداران و کشاورزان می خواهیم هنگام جابه‌جایی وسایل نقلیه و یدک کردن تجهیزات و ادوات کشاورزی، ضمن رعایت قوانین ترافیکی، از علائم هشدار دهنده و آشکار ساز استفاده کنند.

رانندگی

سرهنگ محمد زارعی بیان کرد: با توجه به فصل داشت، کاشت و برداشت محصول در شهرستان‌های استان، کشاورزان و باغداران باید به چند نکته ترافیکی دقت کنند.

وی افزود: در این فصل شاهد هستیم که برخی از وسایل نقلیه و ادوات مخصوص کشاورزی در محورهای اصلی و فرعی و روستایی استان در حال تردد بوده و این درحالی است که برخی از آن ها فاقد پلاک و علائم هشدار دهنده و دارای نقص فنی نیز هستند.

رئیس پلیس راه استان تشریح کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم که این وسایل نقلیه مانند تراکتور و یا ادوات کشاورزی که توسط وانت‌بارها و یا سایر خودروها یدک کشیده می شوند، به دلیل عدم آشکار سازی در ساعات بامداد و همچنین در ساعات غروب که به اصطلاح به هوای گرگ و میش مشهور است و دید رانندگان و تشخیص آنان کاهش می یابد، سبب رخداد سوانح رانندگی شده اند.

وی اظهار داشت: تردد کشاورزان و باغداران و یا کارگران فصلی با موتور سیکلت های فاقد روشنایی در جاده های اصلی و یا فرعی نیز سبب وقوع حوادث دلخراشی شده که بی احتیاطی راکبین عامل اصلی آن بوده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: برخی از رانندگان و راکبین موتورسیکلت هنگام رانندگی با فرض اینکه جاده روستایی و محور فرعی خلوت بوده و نیاز به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ندارد، مرتکب تخلف رانندگی شده و این بی توجهی و بی احتیاطی به مجروح شدن و حتی جان باختن راننده و همراهان وی نیز منجر شده است.

سرهنگ زارعی از کلیه باغداران و کشاورزان خواست قبل از هرگونه جابه‌جایی وسایل نقلیه، حتما از سالم بودن سیستم روشنایی آن اطمینان حاصل کرده و از شبرنگ و وسایل آشکار ساز بر روی تجهیزات و ادوات کشاورزی استفاده کنند.

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

وی گفت: کلیه راکبان موتورسیکلت که قصد تردد از محل سکونت به سمت باغات کشاورزی و بلعکس را دارند باید تاریکی هوا و کم شدن شعاع دید رانندگان عبوری، رفع نقص فنی موتورسیکلت، ظرفیت تعداد ترک نشین و نحوه عبور از جاده و استفاده از تجهیزات ایمنی را مد نظر داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: همکاران من در گشت های پلیس راه طی روزهای گذشته با همکاری اداره کل راهداری استان، دهیاران و کشاورزان با نصب شبرنگ بر روی وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی، طرح آشکار سازی وسایل نقلیه را به مرحله اجرا گذاشتند و امیدوارم با همکاری یکدیگر شاهد کاهش حوادث و سوانح دلخراش رانندگی باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس