مدیرکل استاندارد لرستان از صدور مجوز استاندارد برای 32 وسیله تفریحی در شهر بازی مجتمع رنگین کمان خرم آباد خبر داد.

تفریحی

مرضیه قنبریان در تشریح این خبر گفت: در راستای نظارت بر استانداردسازی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی ها، برای ۳۲ وسیله در شهر بازی مجتمع رنگین کمان، مجوز استاندارد صادر شد.

وی افزود: این تجهیزات شامل کشتی، سینما چند بعدی، سینما (مینی رایدر)، تکان دهنده (۳ دستگاه)، مری گورانت (۲ دستگاه)، گیم (۲۳ دستگاه)، و ماشین شارژی می باشد که مجوزهای استاندارد آن ها، دارای یک سال اعتبار است.

مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: انجام بازرسی های دوره ای در طول مدت اعتبار یک ساله مجوز، الزامی است و بهره بردار یا مالک باید اقدامات لازم را در خصوص تمدید مجوز انجام دهد.

قنبریان افزود: دارندگان وسایل بازی باید با مراجعه به سامانه نظارت بر وسایل تفریحی، در پرتال سازمان ملی استاندارد ایران، نسبت به ثبت مشخصات تجهیزات بازی اقدام نمایند تا پس از انجام بازرسی توسط شرکت های بازرسی همکار و رفع نواقص احتمالی، مجوز استاندارد را دریافت کنند.

گفتنی است تجهیزات تفریحی مستقر در پارک بازی و شهر بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و شهرداران، مالکان و بهره برداران موظفند نسبت به استانداردسازی آنها اقدام نمایند تا ایمنی و سلامت مردم به ویژه کودکان، به خطر نیفتد.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر