به قلم محمد فیضی؛ صحنه های فیلم درگیری جاهلان قمه و اسلحه به دست را دیدم، برای لحظاتی قلبم قالب خالی کرد، سرم گیج رفت و دستم لرزید، دقایقی گذشت تا بر خودم مسلط شدم.

قمه

چنین درگیری هایی مختص به دیروز و امروز نیست، قبل از پیروزی انقلاب هم اراذل و اوباش با نزاع و قمه کشی نظم شهر را بهم می ریختند و بعد از پیروزی انقلاب هم، چنین صحنه هایی را از نزدیک و یا در فیلم ها دیده و می بینیم.

گستاخی عوامل سابقه دار که با شمشیر و سلاح گرم به جان هم افتاده بودند و انتشار آن در فضای مجازی، بدون ترس از نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی و امنیتی و برای آن که قدرت خود را به رخ دیگر اشرار بکشند، عمدا این فیلم را منتشر کرده اند.

تلاش ماموران نیروی انتظامی و عوامل قضایی در تامین امنیت شهر و استان بر کسی پوشیده نیست، اما باید قبول کنیم که مردم با دیدن این فیلم عوامل تامین امنیت را نشانه رفته و کوتاهی آنان در برخورد با افراد شرور را عامل گستاخی آنان می دانند که پا را فراتر از قانون گذاشته و احساس نا امنی را در بین مردم دامن زده و با انتشار این قبیل فیلم ها زحمات نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را زیر سئوال می برند. هنگامی که دزدان مسلح و گردنه بگیران، مزاحمان مردم و ازاذل و افراد شرور با کمترین مجازات آزاد می شوند و به ریش حافظان امنیت می خندند شک کنید همچنان به گستاخی خود ادامه می دهند.

مردم از متولیان نظم و امنیت انتظار دارند با اراذل و اوباش و افراد شرور و مزاحمین خیابانی، دزدان مسلح و … برخورد قاطع و عبرت آموز داشته باشند، با آنان مماشات نکنند و عفو و مرخصی و ملاقات در زندان را از آنان سلب کنند و در کمترین زمان و خارج از نوبت آنان را مجازات نمایند.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

اوایل دهه هشتاد دستگاه‌های انتظامی و قضایی برخوردهای سختگیرانه ای با مخلان نظم و امنیت داشتند به طوری که چند نفر از آن‌ها را در خرم آباد که با زورگیری، عربده کشی و قمه کشی شهر را نا امن کرده بودند به دار مجازات آویختند، اقدام آنها با استقبال مردم همراه بود و تا مدتها صفحه اول روزنامه پر از آگهی تقدیر مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بود.

رحم به افراد شرور و لات مزاحم مردم، ترحم بر پلنگ تیز دندان است. اگر یک بار از کنار درگیری آنها گذشتید بدانید بار دوم همان افراد بر روی مامور انتظامی و قضایی قمه می کشند و دست به اسلحه می برند، دقت کنیم شرور، شرور است اگر یک بار به او ترحم کنید صدبار در حق مردم و جامعه ظلم کرده اید.

انتشار فیلم های این چنینی ضربه زدن بر پیکر نحیف لرستان عزیز است، هموطنانی که این فیلم را می بینند فکر می کنند لرستان نا امن است دیگر نمی دانند اگر با آنان برخورد قاطع و جدی شود ترسوتر از اشرار پیدا نمی شود.

از رئیس پلیس استان، فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد و دادستان مرکز استان تقاضا داریم یک بار هم که شده دندان لق شرارت و درگیری در مرکز استان را بکشند و عوامل این درگیری را چنان نقره داغ کنند و سخت مجازات نمایند تا احدی به خود اجازه ندهد امنیت مردم و جامعه را به خطر اندازد.

  • نویسنده : محمد فیضی/ سردبیر هفته نامه آوای لرستان