پس از انتشار فیلمی از وضعیت سخت و مصیبت‌بار، انتقال یک بیمار در روستای کدیور بخش ززو‌ماهرو/ الیگودرز، صبح شنبه 30 بهمن‌ماه، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، توضیحاتی ارائه نمود که جای تأمل دارد!

مدیر

وی با اشاره به اینکه محور ۲۳ کیلومتری مرگسر، امامزاده داوود، موس و گله یار در سال ۱۳۹۸ به راهداری محول شده است از تأمین اعتبار بهسازی و آسفالت این محور در سال جاری خبر داد!

حال سؤال این است: در دو سال گذشته چه اقدامی برای بهسازی و آسفالت این مسیر صورت گرفته است؟!
در این مدت‌زمان اهالی محروم ززو ماهرو شاهد حوادث مختلف از جمله مرگ عزیزانشان بوده‌اند.

۱۳ آذرماه ۹۹: رضا بهمنی یکی از اهالی روستای کدیور بخش ززو‌ماهرو در پی حمله گراز و عدم امکانات و نبود راه دسترسی جان خود را از دست داد.

۱۰ خردادماه ۱۴۰۰: حجت بهمنی نوجوان ۱۳ ساله ساکن روستای کدیور بخش زز و ماهرو دچار مارگزیدگی شد و به دلیل نبود راه دسترسی مناسب اهالی وی را به‌وسیله قاطر به شول‌آباد رسانده و پس از آن به خرم‌آباد اعزام نمودند، اما متأسفانه به دلیل فاصله مکانی و دیر رسیدن مصدوم، وی به کما رفت و شب گذشته فوت نمود.

این‌ها تنها دو نمونه از خبر‌های ناگوار و درد‌آور بخش محروم ززو‌ماهرو می‌باشد که در این دو سال می‌توانست وجدان مسوولان را بیدار نماید.
حال مدیر کل راهداری با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری از تأمین اعتبار بهسازی و آسفالت محور مرگسر به موس و گله یار در سال جاری خبر می‌دهد!
سال جاری که تنها یک ماه از آن باقیمانده و اعتبارات آن هزینه شده است و اگر تخصیص جدیدی هم صورت گیرد، دیگر مجالی نیست.

و کلام آخر؛
با توجه به اینکه این روز‌ها شاهد تغییر و تحولات مدیریتی در استان هستیم، ‌امید است وعده‌های مسوولان ما تحت تأثیر این تغییر و تحولات نباشد.

عباس شاه علی

 

متن خبر منتشر شده در این زمینه را بخوانید:

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

بهسازی و آسفالت محور روستایی مرگسر_ موس گله یار در دستور کار است

بهسازی و آسفالت محور روستایی مرگسر به موس گله یار در بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز در اعتبارات سال جاری دیده شده است و به زودی عملیاتی می شود.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درخصوص انتشار ویدیویی با محتوای عدم وجود راه دسترسی روستای کدیور بالا بخش ززوماهرو گفت: روستای کدیور بالا در محور مرگسرامامزاده داوودموس گله یار در بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز به فاصله ۲۲ کیلومتر از مرکز مرگسر قرار دارد که راه دسترسی آن قریب به ۱۵ سال پیش توسط امور عشایر احداث شده است پس از آن طی صورتجلسه ای، این مسیر به اداره راه و شهرسازی و سپس با تفکیک راه روستایی از راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۸ به راهداری محول شد.
وی با بیان اینکه محور مذکور رانشی بوده و در مواقع بارش دچار مشکل می شود، افزود: بهسازی و آسفالت محور روستایی مرگسر به موس گله یار در اعتبارات سال جاری دیده شده است که در ادامه آن راه دسترسی روستای کدیور نیز بهسازی و آسفالت خواهد شد.
شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساخت راه روستایی از پاییز ۹۸ به این اداره کل واگذار شده و از طرفی به دلیل گستردگی حوزه راه روستایی و انباشت محرومیت در سال های گذشته مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد اما با نگاه ویژه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و پیگیری های استان و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری شاهد افزایش اعتبارات در این حوزه هستیم که امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع سازیم.

 

 

  • منبع خبر : یافته