مهران بختیاری دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی همدان در مسابقات مخترعین جهان در هندوستان به عنوان مخترع برتر معرفی شد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.

مخترعین

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، مهران بختیاری متولد سال ۱۳۷۳ در شهر بروجرد در استان لرستان بوده که فارغ التحصیل رشته انگل شناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان است.

این مخترع و پژوهشگر جوان موفق شد همراه با گروه و تیم پنج نفره خود با ارائه اختراع «چک کننده دارویی با قابلیت پیشگیری از خطاهای دارویی» در مسابقات ۲۰۲۱ مخترعین جهان که به میزبانی کشور هندوستان برگزار شد به عنوان برتری دست یافته و به مدال طلای این مسابقات برسد.

ثبت ۱۶ اختراع و ارائه مقالات مختلف علمی در حوزه علوم پزشکی در کارنامه علمی این دانشجوی مخترع و مدرس و داور ثبت اختراع به ثبت رسیده است؛ همچنین انجام برنامه های تحقیقاتی مختلف در زمینه های انگل شناسی پزشکی، داروسازی و باکتری شناسی از دیگر فعالیت های این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان به شمار می رود.

تالیف دو کتاب با عنوان های «صفر تا صد ثبت اختراع» و «مخترع شو» از دیگر افتخارات مهران بختیاری شناخته می شود که در این کتاب ها به موضوعاتی در خصوص نوشتن ادعانامه، توصیف اختراعات، حلاصه اختراعات و طراحی نقشه پرداخته شده است.

وی علت موفقیت های خود را علاقه مندی به کشف و اختراعات دانسته و می گوید با تلاش و اراده ای که داشته به این موفقیت ها رسیده و همین امر هم باعث شده تا در کنکور کارشناسی ارشد نیز رتبه ششم در رشته خود را کسب کند و در طول دوران تحصیل در لیست دانشجویان برتر قرار گیرد.

مفدا همدان کسب مدال طلای مسابقات مخترعین جهان را به این دانشجوی برتر و پژوهشگر تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت روز افزون را دارد.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه