امام جمعه خرم‌آباد گفت: مردم ما و جوانان استان ما تا چقدر باید صبر کنند تا هلدینگ آدینه، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک ملی شرکت پارسیلون را آماده واگذاری کنند؛ گفتند شش ماه حسابرسی این شرکت به طول می‌انجامد، حسابرسی و دخل و خرج بودجه یک کشور نیز به چنین زمانی نیاز ندارد.

بیکار

سید احمد شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: آنچه که این مناسبت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد مبارزه با مظاهر شرک، نفاق، ریا و دروغ است.

وی با بیان اینکه امام راحل به تبعیت از ائمه معصومین این مبارزه را انجام داده‌اند، افزود: امام علی علیه السلام در زمان حیات پیامبر اسلام و پس از آن در زمان حاکمیتش با اهل نفاق، معاندین، ظالمان و ستم‌گران و کسانی که نقض عهد و پیمان کردند به مبارزه پرداخت و چشم فتنه را از حدقه بیرون آورد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: همه آنهایی که مقابل امام علی علیه السلام بودند و پس از آن در مقابل امام حسین علیه سلام و دیگر پیشوایان معصوم تا زمان امام جواد ایستادند همه در زیر پرچم شرک، نفاق و دروغ جمع شدند.

وی خاطر نشان کرد:  امام محمد تقی ۲۵ سال عمر کرد و مامون عباسی چهره ریاکار و منافق که خود را حامی اسلام می‌دانست در مقابل آن امام محمد تقی علیه السلام تلاش می‌کرد که مردم را با این چهره نفاق هوشیار کند و وجودش در همان جوانی برای دشمنان ریاکار غیرقابل تحمل بود او را به شهادت رساندند.

شاهرخی عنوان کرد: در کربلا  مشاهده می‌کنیم  شمشیر ظلم بر شمشیر مظلوم پیروز شد اما پیامی که امام سجاد علیه السلام و زینب کبرا به کوفه و شام رساندند باعث شد که خون بر شمشیر پیروز شود و جا دارد به این مناسبت های مهم توجه کنیم.

وی با اشاره به بالا بودن جایگاه و منزلت امام علی(ع) گفت:  فضائل امام علی علیه السلام به گونه ای است که همه آنها بیان نشده زیرا خوف این می‌رفت که فردی منحرف شود، همه ما بایستیتقا و عمل صالح را سرلوحه کار خخود قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: حضور مردم از مصادیق لحظه‌شناسی و به موقع و هوشمندانه عمل کردن است، شما مردم این استان در هر جا که حاضر هستید و مشارکت داشته‌اید به لحظه و به موقع و هوشمندانه عمل کرده‌اید.

شاهرخی بیان کرد: فعالیت دستگاه‌های دولتی، نهادها، گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی و جریان‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و انقلابی که در فضای حقیقی و مجازی این شکوه و عظمت را آفریدند و پیاده و سواره در بزرگداشت انقلاب اسلامی حاضر شدند و روزی به یادماندنی را خلق کردند، نشان دادند که همراه، همدل با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی هستند و پای انقلاب ایستاده‌اند جای تشکر و قدردانی دارد.

ستمرار انقلاب معجزه‌ای بزرگتر از انقلاب بود 

وی خاطرنشان کرد: این چنین است در میان آن همه مکار و حیله‌گر معجزه اتفاق افتاد و ۲۲ بهمن سال ۵۷ رقم خورد و استمرار آن و ۴۳ سال شدن آن معجزه بزرگ‌تری است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان زورگو به سرکردگی آمریکا همه توان خود را در داخل و خارج از کشور به میدان آوردند اما انقلاب اسلامی ماندگار شد و امروز چهل و سومین سالگرد آن را جشن گرفته است.

وی عنوان کرد: ما دچار فراز و فرود شدیم و همین باعث کند شدن سرعت پیشرفت ما شد اما به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی باید به پیشرفت‌هایی که در انقلاب اسلامی حاصل شد، افتخار کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه از اینها مهم‌تر تربیت جوانان مومن انقلابی پای کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه است که با پیروزی انقلاب اسلامی تربیت شدند، افزود انسانهایی جهادی که کشور را در هشت سال دفاع مقدس، در آشوب‌های داخلی و در کمربندی که  آمریکا به همراه کشورهای مرعوب منطقه برای محاصره ایران رقم زد که با همت نیروهای مدافع حرم و با تکیه بر آموزه‌های معنوی کشور  از این توطئه عمیق حفظ کردند و جمهوری اسلامی ایران را کانون توجه آزادگان جهان درآوردند و به قول زورگویان عالم این فشار حداکثری شکست خورد که این دستاوردی است که با هیچ دستاورد مادی قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: در باب جنگ ترکیبی که شروع شده، جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است که سیاست رسانه‌های معاند اسلام و ایران بوده که گاهی هم این نقشه ممکن است توسط رسانه هایی در داخل استان سهوا یا عمدا انجام شود، آشکار است این جنگ ترکیبی می‌خواهد مردم را ناامید کند و خیانت‌های رژیم پهلوی را بپوشاند یا آنها را تزیین کند، اما در چهره انقلاب پیشرفت‌ها و نقاط مثبت آن چنان فراوان است که کسی نمی‌تواند منکر آنها شود.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

به نقاط صعف کشور آگاهیم/ عبور از گردنه‌ها گشایش در معیشت مردم است 

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: ما در این روز باشکوه و روز حماسه نقاط ضعف خود را می‌دانیم که هنوز در گمرک برای واردات و صادرات، در قاچاق کالا و ارز ،در فرارهای مالیاتی، در مواجهه با مالیات برای خانه‌های خالی و کالاهای لوکس، در صنعت خودروسازی، در عدم توسعه متوازن در استان‌ها، در بدهکاران کلان بانکی و تجاوزهایی که به حقوق مردم می‌شود مانند تعرض به سواحل دریاها و …که مردم از اینها رنج می‌برند، اما نظام ما به همه اینها توجه می‌کند و می‌داند که اینها گردنه‌هایی است که باید از این گردنه ها عبور کند تا در معیشت مردم گشایش شوند.

وی عنوان کرد: خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان استانها در مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت و ائمه جماعات هیچگاه بر مشکلات چشم‌شان را نمی‌بندند، چراکه مردم سرمایه نظام اسلامی هستند و نیاز است که مردم به نظام اعتماد داشته باشند و نظام آنقدر مشکلات را دنبال خواهد کرد که حل شوند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: با همت مردم در مقابل تبعیض‌ها، نفی شایسته سالاری، جذب نیروهای بدون ضابطه، انتصاب‌های سفارشی اخیرا طرح‌های مهمی در کشور کلید خورده و باید این طرح های مهمی که در همین هفته در کشور رقم خورده را دنبال کنیم که سهم استان ما در این طرح های بنیادی کجاست.

وی خاطرنشان کرد: ما منکر ضعف نیستیم، ضعف یک مسئول که مغلوب خواستنی‌های شخصی خودش است و مسئولی که منفعت شخصی خودش را بر منفعت عمومی ترجیح می‌دهد و نامه به دست می‌گیرد و امضا برای بقای خود در پستش می‌کند؛ اینها را نباید به پای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بگذاریم چرا که انقلاب اسلامی ملت ایران، امام راحل و شهدای انقلاب ماندگار است.

شاهرخی عنوان کرد: پیام مردم ما در این روز تسریع در راه‌اندازی کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تعطیل شده است، این مردم ما و جوانان استان ما تا چقدر باید صبر کنند تا هلدینگ آدینه، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک ملی شرکت پارسیلون را آماده واگذاری کنند؛ گفتند شش ماه حسابرسی این شرکت به طول می‌انجامد، حسابرسی و دخل و خرج بودجه یک کشور نیز به چنین زمانی نیاز ندارد، البته برج نشینانی که در هیئت مدیره این هلدینگ‌ها و بانک‌ها هستند از حال جوانان بیکار اطلاع ندارند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: می‌خواهیم دادستان استان و کشور به این مسئله ورود پیدا کرده و آن را زمان‌بندی کنند، سیمان خرم‌آباد ،کارخانه عظیم خودرو بروجرد و فولاد ازنا مشکل قضایی دارند و پرونده آنان در دادستانی تهران باقی مانده  و تاکنون نامه‌های گسترده‌ای به قوه قضاییه داده شده و اکنون نیز نامه هایی از استان برای رئیس قوه قضاییه کنونی ارسال شده است اما نتیجه روشنی در پی نداشته است پس از حجت الاسلام و المسلمین اژه ای درخواست می‌کنیم در مورد این سه کارخانه و کارخانه های مشابه استان که می تواند هزاران نفر را به کار مشغول کنند و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این استان است، ورود پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: از دادستان تهران بخواهند که با هماهنگی مسئولان قضایی استان در یک زمان محدود و معین این کارخانه و کارخانه های مشابه استان کار خود را آغاز کنند. اگر اراده قاطعی در دستگاه قضایی باشد که نیاز به چنین اراده ای داریم این سه کارخانه و دیگر صنایع می‌توانند به زودی فعالیت خود را از سر بگیرند و نیاز است مجدداً این امر با جدیت  از سوی دستگاه قضایی، استاندار  لرستان و تمام کسانی که می‌تواند به این امر کمک کند، تحول همراه با جهش در استان ما رقم بخورد.

  • منبع خبر : فارس