استاندار لرستان گفت: واگذاری‌های نامناسب، ناکارآمدی مدیریتی و برخی رانت‌ها موجب وضعیت اسف‌بار استان شده است.

صنایع

فرهاد زیویار امشب در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در حال برگزاری است، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س)، اظهار کرد: لرستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است اما از این پتانسیل‌ها و مواهب‌های خدادادی به خوبی استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان میلیاردها مترمکعب آب دارد اما از سهم اندکی از آن استفاده می‌کند، استعدادهای کشاورزی و گردشگری نادیده گرفته شده و موجب عقب‌ماندگی این استان شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در گذشته در حق صنایع استان جفا شده است، افزود: واگذاری‌های نامناسب، ناکارآمدی مدیریتی و برخی رانت‌ها موجب این وضعیت اسف‌بار استان شده است.

وی یادآور شد: تکمیل راه‌ها می‌تواند در توسعه گردشگری و حمل و نقل سایر مباحث منجر به توسعه لرستان شود.

زیویار بیان داشت: برخی تصمیم‌های کارشناسی لرستان را از اولویت‌ها محروم کرده است، کمااینکه در حوزه راه مشکلاتی وجود دارد.

بسیاری از جاده‌های چهار خطه سراسری وقتی به لرستان می‌رسد برای تکمیل شدن چندین سال باقی می‌ماند و رها می‌شود.

وی، راهبردهای سه‌گانه برای خروج لرستان از بن‌بست را رفع نقص از صنایع و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و واحدهای تولیدی عنوان کرد.

استاندار لرستان در ادامه به بحث راه‌آهن اشاره کرد وگفت: در این زمینه صحبت‌هایی امروز مطرح شد و امیدواریم که در ادامه از زبان ریاست جمهور صحبت‌ها و تصمیماتی که در این زمینه شده را می‌شنویم.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر
  • منبع خبر : فارس