در ایام شیوع ویروس کرونا همه‌ی مردم جهان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند و چه بسا اکثر مردم توانایی مالی برای مقابله با این بیماری را نداشته اند. اما موضوعی که همواره نمایانگر مهر و محبت سرشار مردم کشورمان می‌باشد، کمک‌ به هم‌نوع بوده است. هم‌استانی و هم‌شهری های ما نیز همچنان در صحنه حاضر هستند و باعث سرافرازی می‌شوند. از این روی درباره نحوه‌ی یاری رسانی آنها به مصاحبه با یکی از این عزیزان پرداخته‌ایم که شما را به مطالعه این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

مهربانی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما.

همانطور که در جریان هستید هدف از این مصاحبه، پرسش هایی درباره‌ی کمک‌هایتان در ایام شیوع ویروس کرونا می‌باشد

از شما می‌خواهیم توضیحات مختصری در خصوص سوالات زیر ارائه بفرمایید؛

 

هدف شما از انجام این اقدامات خداپسندانه چه بود؟

من تنها وظیفه انسانی خود می‌دانستم که در این دوره‌ی سخت به هم‌نوعانم کمک کنم.

در زمانی که کرونا جان و مال مردم را می‌گرفت و افراد بسیاری شغل خود را از دست دادند، توانستیم با انجام این اقدامات قدمی هرچند کوچک برای مردم عزیزمان برداریم.

کمک هایی که انجام میدادید غالبا به چه صورتی بودند؟

ما پک های غذایی که شامل قند، برنج، روغن ، مرغ ، رب گوجه ، حبوبات ، سویا و … بود را میان افراد تهی دست توزیع می‌کردیم.

 

چه ارگان هایی با شما همکاری میکردند؟

سپاه و بسیج از جمله ارگان هایی بودند که در این اقدام خداپسندانه ما را یاری کردند و برخود لازم می‌دانم از تک تک این عزیزان تشکر کنم.

 

تا چه حد از اقدامات مسئولین راضی بودید؟

خدا را شکر مسئولین در این برهه ی زمانی ما را تنها نگذاشتند و همواره به ما کمک کردند اما یک مشکلی که در این مسير بر سر راه ما وجود داشت این بود که افراد بسیاری نیازمند این کمک ها بودند و آمار دقیقی از این افراد وجود نداشت و ما مجبور بودیم خود بررسی‌هایی انجام دهیم و تعدادی از این افراد را پیدا کنیم و همچنین کمک های ما به قدر کافی زیاد نبودند که بتوانیم افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

 

چه مشکلات و موانعی بر سر راهتان وجود داشت؟

مشکلات همیشه وجود دارند اما موضوعی که باید در نظر گرفته شود این است که خود ما باید باید با این مشکلات مبارزه کنیم و به هدف برسیم.

هدف ما کمک به مردم بود که خدا را شکر تا حدودی موفق بودیم.

یکی از مشکلاتی که وجود داشت و در حال حاضر هم وجود دارد این است که طبقه بندی در کار ما وجود ندارد.

اگر شبکه بهداشت یک آمار دقیق از کمبود های مواد غذایی در افراد مستعد کمک رسانی به ما ارائه میکرد بهتر می‌توانستیم خدمت رسانی کنیم.

 

و در پایان حرف یا سخنی که تمایل به بیان آن دارید

خیلی ممنون از شما که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید امیدوارم به زودی سایه‌ی این ویروس منحوس از سر کشور ما و کل مردم جهان کم شود و همه به زندگی عادی خود باز گردند.

اما این همیشه یادمان باشد مهربانی زیباترین حس ممکن است و چیزی که باعث شد ما در دوران شیوع کرونا خدمت رسانی کنیم عشق و تعهدی بود که به مردم عزیزمان داشتیم و این را هم فراموش نکنیم که همه مسائل و مشکلات حل می‌شوند و فقط مهربانی به یادگار می‌ماند.

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

تنظیم خبر: نگین دالوند

مصاحبه: زهرا بیرانوند

عکس تزئینی است