استاندار لرستان عنوان داشت: در بحران ها و تهدیدات انسانی و غیر انسانی، پیش بینی تأمین آب شرب در سریعترین زمان از اقدامات مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

به گزارش قلم لر، در چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل حوزه ریاست استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل استان، از تجهیزات و وسایل مرتبط با هفته پدافند غیرعامل رونمایی و مخزن پیش ساخته شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار لرستان با بیان اینکه تأمین آب شرب از موارد مهم در بحران هاست، گفت: فعالیت های اثر بخشی برای جایگزینی و تأمین تجهیزات مربوط به آب شرب در شرایط بحران، توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است .

دکتر خادمی اظهار داشت: راه اندازی خط تولید آب معدنی، خرید خودرو های حمل آب با ظرفیت متوسط و تهیه ژنراتور های برق اضطراری از اقدامات مهمی است که در شرایط بحرانی، زمینه تهیه آب شرب را در استان فراهم می آورد .

وی تصریح کرد: این تجهیزات و امکانات از محل اعتبارات سیل ۹۸ خریداری و در اختیار استان قرار گرفته است .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سیل ۹۸ اگر چه خسارات زیادی برای لرستان به بار آورد، اما با بهره گیری از اعتبارات اختصاص یافته از این طریق، امتیازات خوبی وارد استان شد و پیامد آن خرید تجهیزات جدید و نوسازی امکانات بود .

دکتر خادمی بهره برداری از مخزن آب شرب ۲۲۰۰ متر مکعبی را از دیگر اقدامات قابل توجه انجام شده عنوان کرد و گفت: این مخزن با بهره‌گیری از جدیدترین روشها، به صورت پیش ساخته طراحی و احداث شده است .

وی افزود: با احداث این مخزن تأمین آب پایدار انجام و از ایجاد نوسانات در آب شرب جلوگیری خواهد شد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

آب شرب