استاندار لرستان گفت: طی چند ماه آینده بخش‌هایی از پادگان سپاه استان لرستان به دولت تحویل داده می‌شود.

به گزارش قلم لر، سید موسی خادمی در مصاحبه ویدئویی با کانال خاستگاه نیوز اظهار داشت: در مورد ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک، کار بزرگی انجام‌شده و تاکنون ده‌ها جلسه و پیگیری‌ها متعددی در این رابطه صورت گرفته است.

سپاه

وی با بیان اینکه قصه‌ی قلعه حل‌شده است، خاطرنشان کرد: چون سپاه در حال ساخت پادگان است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار لرستان ادامه داد: در توافقی که سال ۹۶ با روی کارآمدنم در سطح ملی صورت گرفت، سپاه برای پادگان جدید شروع بکار کرد و در سال اول مبلغ ۲۸ میلیارد پرداخت کردیم و در قانون بودجه (۹۷ و ۹۸) بیش‌ازحد هم اعتبار برای آن گذاشتیم.

خادمی تصریح کرد: مشکلی که در این زمینه به وجود آمد، این بود که نظام اجرایی کشور به سمت اوراق رفته بود و سپاه هم خواستار پول نقد بود.

وی افزود: چون روش کار، پیمانکاری نبود به همین دلیل مشکلاتی در این زمینه برای ما به وجود آمد و این تأخیر، به گرانی‌ها برخورد و موجب شد هزینه ساخت پادگان جدید بیشتر شود.

استاندار لرستان گفت: در اینکه سپاه برای ساخت پادگان هزینه بیشتری باید صرف کند، حرفی نداریم و پیگیری می‌کنیم که تأمین شود اما آنچه در تفاهم‌نامه بوده کاملاً پرداخت‌شده است.

خادمی با اشاره به اینکه مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۱۲ میلیارد تومان در مرداد امسال و ۱۵ میلیارد هم که قبلاً اوراق داده بودیم ۲۳ مهرماه ۹۹ نقد شد، خاطرنشان کرد: مابقی اعتبارات نیز به‌صورت اوراق ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ تحویل سپاه داده‌شده است.

وی بیان داشت: حدود ۶۸ میلیارد تومان به سپاه پرداخت کرده‌ایم که اگر سود اوراق را هم محاسبه کنیم، این عدد به بیش از ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار لرستان گفت: قرار شده منابعی را تأمین کنیم که مکان جدید سپاه زودتر آماده شود، البته قرار است که طی چند ماه آینده بخش‌هایی از پادگان را هم تحویل دهند.

 

  • نویسنده : مصطفی باقری