پس از مدت‌ها، ماجرای ماندن یا رفتن شهردار خرم‌آباد بار دیگر توجه افکار عمومی را به مشکلات شهر، شورای شهر و شهرداری جلب نمود.

طبق یک عادت دیرین بازهم این حاشیه‌ها هستند که توجه ما را به خود جلب می‌کنند؛ اما با ابقاء آقای شهردار و با فروکش کردن این ماجرا، ما همچنان با متن مسئله‌ای مواجهیم که روزانه زندگی ما و دیگر شهروندان این شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همدلی و مشارکت رمز عبور از مشکلات شهری

باید قبول کنیم متن مسئله، رفتن یا ماندن شهردار نیست. طی این سال‌ها به دلیل اختلافات جناحی، حزبی، طایفه‌ای و تقدم منافع فردی بر منافع جمعی، شاهد ناکارآمدی‌ها و سیاست‌های غلط در شهر و دیارمان بوده‌ایم که نتیجه آن توسعه‌نیافتگی خرم‌آباد و لرستان است.

همه ما در هر سمت و مقامی چه به‌عنوان مسئول در شهرداری، اعضای شورای شهر، اهالی رسانه،‌ فعالین مدنی و اجتماعی و چه به‌عنوان شهروند در این شهر و دیار وظیفه‌داریم نسبت به مسائل و مشکلات شهر و پی گیری جهت رفع آن‌ها کوشا باشیم؛ بنابراین مسئله اصلی همدلی، همیاری، مشارکت و اتحاد در راستای توسعه و پیشرفت شهرمان است.

خرم‌آباد، شهر زیبای ما، سر برافراشته از پس تاریخ، با همه‌روزه‌ای تلخ و شیرینش، امروز بیش از هر زمان دیگری به کمک ما نیاز دارد. همان‌گونه که ما به او نیاز داشته و داریم. شخصاً توجه کارشناسان، مردم و رسانه‌ها به مقوله شهرداری و شورای شهر را اتفاقی مبارک می‌دانم و امیدوارم با فیصله یافتن ماجرای استیضاح آقای شهردار، این توجه و حساسیت در راستای همفکری و همراهی رو به افول نرود.

حقیقت این است که شهر را همه ما می‌سازیم و سپس تابع ویژگی‌ها، شرایط و قوانینش می‌شویم و امروز شهر ما بیش از هر زمان دیگری به نشاط و پویایی و حرکت نیازمند است. اینکه کدام‌یک از اعضاء شورای شهر موافق یا مخالف استیضاح بودند، چندان مهم نیست. مهم این است که مردم بدانند شهرداری به‌عنوان متولی اصلی امورات شهر، تحت نظارت و نیازمند همگامی همه اقشار مختلف مردم است.

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

از همه مردم، رسانه‌ها، کارشناسان، مسئولان ادارات، نهادهای مردمی و مذهبی و… می‌خواهیم خادمان خود را در شهرداری و شورای شهر یاری دهند و هرکدام با اقدام، نظارت، انتقاد و تشویق و ترغیب خود تلاش کنند که باری از دوش شهر و شهرداری بردارند که اگر این‌گونه نشود، هیچ شهرداری و شورایی به‌تنهایی از عهده چنین مسئولیت خطیری برنمی‌آید.

ما و شهرمان روزهای سخت‌تر از این کم ندیده‌ایم. روزی که سیلاب جان و مال همشهریان را به خطر انداخته بود، این هم‌دلی و اتحاد ما بود که شهرمان را نجات داد و امروز نیز همان هم‌دلی و خیرخواهی است که می‌تواند ما را از این شرایط سخت به‌سلامت عبور دهد.

 

مدیریت شهریبهزاد رضوانی مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد

  • نویسنده : بهزاد رضوانی