نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مراسم های عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی در مورد برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: از سوی ستاد ملی کرونا دستورالعملی ارسال شده مبنی بر اینکه عزاداری‌ها همراه با حفظ سلامت عزادارن برگزار شود.

مراسم های عزاداری

وی خاطرنشان کرد: تقویت امت اسلامی امری مهم است و هر چیزی که این مهم را تقویت کند لازم بوده، همچنان‌که هر موضوع در ضدیت و تعارض با تقویت امت اسلامی، حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تحصای پیشنهادها و نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط در برگزاری آئین عزاداری امام حسین(ع)، افزود: در استان نیز بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا عمل خواهد شد.

شاهرخی بیان داشت: مردم نیز بایستی همکاری لازم را برای برپایی هرچه بهتر و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

عزاداری

برگزاری آیین گل مالی در حال بررسی است

وی، ماه محرم و عزاداری امسال را به دلیل شیوع کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته عنوان و تصریح کرد: در هیات‌ها بایستی از تجمع‌های خطرآفرین جلوگیری شود، مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: آموزش‌های کافی و به‌روزی به عوامل برگزاری عزاداری در هیات‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادها ارائه می‌شود که باید بر اساس این آموزش‌ها عمل شود.

شاهرخی در خصوص آئین گل‌مالی نیز گفت: برای این مراسم خاص نیز پس از بازبینی‌های دقیق، از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی کرونا مراتب به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

معیار برگزاری مراسم های عزاداری، نظر کارشناسان بهداشتی است

رهبر انقلاب اسلاکی حضرت آیت الله خامنه ای نیز در سخنرانی تلویزیونی به‌مناسبت عید سعید قربان فرمودند در رابطه با عزاداری های محرم فرمودند: عزاداری را بالاخره به یک شکلی میکنند.من میخواهم تأکید کنم در عزاداریها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما میگویند. بنده خودم شخصا هرچه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه من به هیئات منبریها و مداح ها و دیگران این است که هرکاری میکنید ببینید ستاد ملی کرونا چه میگوید اگر ضابطه ای تایید کردند همه ما موظفیم آنرا رعایت کنیم.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

 

سخنگوی وزارت بهداشت: شناسایی ۲۰۲۰ بیمار جدید کرونایی در کشور

  • منبع خبر : فارس