معمولا شورای ترافیک استان از اشخاص فرهیخته، کارشناس و آشنا به اصول شهر و جاده تشکیل که برای رفع معضل ترافیک، رفع نقاط حادثه‏ خیز، روان‏سازی ترافیک و.... در جهت رفاه حال مردم مصوبات اثر گـــذاری را تصـــویب می کنند.

یعنی جایی‏ که گره و مشکل ترافیکی با دندان باز می‎شود آن گره با تدبیر شورای ترافیک با دست باز می‎شود.

جدیدا به دستور شورای ترافیک البته هنوز مشخص نشده واقعا به دستور شورای ترافیک یا شخص رییس راهنمایی ‎و رانندگی، فرمانده پلیس‏ راه، راهداری، شهرداری و… سرعت‎گیرهای افتضاح و شرم‎آوری در ورودی و خروجی خرم‎آباد از سمت بروجرد نصب شده است.

در پیگیری و تماس با مسوولین راهداری آنها از این اقدام نادرست برائت جستند، شهرداری هم آن را بر گردن رییس راهنمایی و رانندگی انداخت در تماس باسرهنگ چغلوند وی تلویحاً تایید کرد هدف ما دو سرعت‎گیر بوده است.
البته شهردار مرکزی و معاون عمرانی استانداری در جلسه ای که من حضور داشتم نیز از نصب سرعت‎گیرها انتقاد کردند.

علت نصب سرعت‎گیرها، تصادف مقابل پارک کاسیت در یکی دوسال قبل بوده که منجر به فوت چند دانشجو شده والبته این اقدام را در جهت کاهش سرعت زیاد خودروها بهانه کرده اند.

به سمع و نظر مبارک شورای ترافیک، شهرداری و سرهنگ چغلوند دلسوز و رییس مردمی راهنمایی و رانندگی برسانم که عزیزان کارتان از بیخ و بن درست نبوده و نیست مگر می‎شود به بهانه یک تصادف و چند کشته، با نصب چند سرعت‏ گیر غیراستاندارد با اعصاب مردم بازی کرد و زمینه تصادف خودروهای زیادی را رقم زد؟

🔹تعریف و نصب سرعت‏ گیر قانون دارد، سرعت‏ گیر استاندارد طوری نصب می‏‌شود که چرخ‏ های جلو و عقب خودرو روی آن قرار می‏‌گیرد و با یک شیب ملایم بدون آن که اتفاقی رخ دهد و یاخودرو آسیب ببیند از روی آن عبور می‏ کند هدف سرعت‏ گیرهای استاندارد همان طور که از نامش پیداست درجهت کاهش سرعت خودروها و نزدیک شدن به منطقه خطر است نه مثل سرعت‏ گیرهای ورودی و خروجی شهر خرم‎آباد از سمت بروجرد، کلا همه سرعت‎گیرهای استان لرستان غیر استاندارد و غیرقانونی همچون دیواری ۲۰سانتی متری و عمود و بدون هیچ علائم هشداردهنده قبلی نصب شده که با عبور خودرو از روی آن هم ماشین دچار خسارت می‎شود و هم روزانه و ناخواسته هزاران هزار فحش نثار عامل آن می شود.(امری مذموم)

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

🔹به‎هرحال هر شخص و یا گروهی دستور نصب این سرعت‎گیرها را داده‏ است به عقل او یا آنها باید شک کرد از طرفی از شهرداری و معاون عمرانی استانداری هم این گله وجود دارد که علیرغم دستور اکید مبنی برحذف سرعت‏ گیرها، همچنان در ورودی و خروجی شهر خرم‏ آباد شاهد این سرعت گیرها هستیم که با اعصاب مردم بازی می کنند و تاکنون باعث ده‎ها تصادف شده است. مسلما اگر این سرعت‌گیرها برداشته نشونددر اینده نزدیک بیشتر از چهارنفر تلفات خواهد داد تا آقایان سرعقل آیند و دستور برداشتن آنها را بدهند.

  • نویسنده : محمد فیضی / آوای لرستان