کلنگ احداث برج‌های دو قلوی خرم‌آباد سال ۹۳ در یکی از بهترین نقاط شهر خرم‌آباد بر زمین زده شد و مقرر گردید این پروژه ظرف مدت سه سال کاری به اتمام برسد.

پروژه‌ای که به گفته مسئولان وقت استان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، مسکونی غرب کشور به شمار می‌رفت حالا بعد از گذشت شش سال به یکی از اَبَر چالش‌های شهر خرم‌آباد تبدیل شده است.

اگر چه شرکت معین کوثر به عنوان مجری این طرح از توان ساخت و ساز خود و تکمیل این پروژه در مدت زمان کوتاهی خبر داده بود اما دیری نگذشت که اقدامات غیرکارشناسی در زمینه انتخاب پیمانکار و بستن قرارداد موجب ایجاد موانع و مشکلات فراوانی در روند اجرای پروژه مذکور شد تا این طرح نیز دنباله روی دیگر پروژه‌های راکد لرستان باشد.

حالا دیگر این پروژه به عنوان نمادی از سوء مدیریت در شهر خرم‌آباد تنه به تنه ساختمان جدید استانداری لرستان و پروژه احداث راه‌آهن خرم‌آباد، درود و … می‌زند.

هر چند که در راستای توجه به این پروژه مهم و رفع مشکلات پیش آمده جلسات متعددی از سوی مسئولان با شرکت سرمایه گذار برگذار شده است اما تاکنون تدابیر خاصی برای به سرانجام رساندن آن اتخاذ نشده و خلا تدبیر و مدیریت هم‌چنان در این پروژه مشهود است.

در حالی که بعد از روی کار آمدن دوره پنجم شورای شهر خرم‌آباد انتظار می‌رفت اعضای شورا با توجه و جدیت بیش‌تر با برنامه محوری و ارائه راهکار‌های کارشناسانه در راستای تکمیل و بهره برداری این پروژه عمران شهری گام بردارند اما متاسفانه این مهم از دید اعضای شورای شهر در ابن دوره نیز مغفول ماند.

حالا که دوره‌ی پنجم شورای شهر خرم‌آباد ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند، اعضای شورای به تازگی به این فکر افتاده‌اند که برای دوقلوهای بی سرپرست خرم‌آباد نقش قیم و سرپرست را بازی کنند.

همچنین ببینید :
اردی‌بهشت ماه و کُد سی‌ و‌ سه 

این اقدام شورای شهر خرم‌آباد در ماه‌های پایانی عمر قانونی خود نه تنها دردی از دردهای بی‌شمار این شهر را دوا نمی‌کند بلکه دو مینوی شورای شهر با برج‌های دوقلو در واقع بی اعتنایی به جایگاه و شان مردم خواهد بود.

  • نویسنده : اکبر بابایی