مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۶۵ روستای لرستان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود که از این تعداد تنها ۴۲ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب است.

حمیدرضا کرموند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۳ روستای دیگر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان نیستند اما بر حسب وظیفه اجتماعی و کمک به هم نوع، آبرسانی به این روستاها انجام میشود.

وی بیان کرد: ۱۵ تانکر آبرسان طبق برنامه های تعریف شده به مدت سه بار در هفته کار آبرسانی را به ۶۵ روستا در لرستان برعهده دارند.

وی اضافه کرد: مشکلات سطحی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب براساس برنامه های کوتاه مدت برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: با شروع فصل گرما نظارت نیروهای خدمات رسان در روستاها افزایش می یابد و انتظار داریم روستاییان آب شرب کاملا بهداشتی را تنها برای مصارف خانگی استفاده کنند.

کرموند یادآور شد: در برخی روستاها آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده می شود که میزان مصرف آب را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: میزان مصرف آب شرب در شهرها بیشتر از روستا می باشد اما میزان هدررفت آب در روستاها به دلیل عدم کنتور آب به مراتب بیشتر از شهرهای استان است.

وی بیان کرد: روستاییان برای خدمات مطلوب شرکت آب و فاضلاب باید برای خرید انشعاب اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: مصرف آب شرب از ابتدای امسال تاکنون در شهرها و روستاهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کرموند میزان مصرف آب شرب در سال گذشته را ۸۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ تاکنون، مردم لرستان ۱۵ میلیون مترمکعب آب شرب مصرف کرده‌اند که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

تعداد مشترکان آب شهری در استان لرستان ۴۱۸ هزار مورد و آب روستایی بیش از ۱۴۰ هزار مورد است.