مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ماهانه ۱۰۸ هزار تومان برای مستمری کودکان کار پرداخت می‌شود که این رقم اندک با توجه درآمد این قشر؛ بازدارنده نیست.

نشست خبری بهزیستی لرستان

کرم یاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:‌ پرداخت این رقم مستمری به کودکانی که دست از کار کشیده اند بر مبنای مصوبات قانونی است اما بدون شک با توجه به درامد این کودکان؛ رقم قبال توجهی نیست و نمی توان انتظار داشت خود و خانواده شان از کار اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: ۵۷۰ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده که تاکنون سندی دال بر فعالیت سازماندهی شده ی این افراد کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۹ کودک خیابانی و مابقی کار هستند، بیان کرد: کودکان کار تنها ساعاتی از شبانه روز را در خیابان مشغول کار هستند اما کودکان خیابانی خانواده ندارند و ۲۴ ساعت در معابر و مکان های عمومی به سر می برند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۱۷ کودک کار تحت پوشش مستمری این سازمان قرار گرفته اند، ادامه داد: ۱۲ دستگاه در موضوع ساماندکی کودکان کار دخالت دارند اما وظیفه کودکان خیابانی بر عهده این سازمان است.

یاری ادامه داد: سه مرکز نگهداری کودکان کار و خانواده در خرم‌آباد و بروجرد دایر شده و تمامی ۴۹ کودک خیابانی حمایت های لازم را از طریق مراکز شبه خانواده دریافت می کنند.

وی گفت: متاسفانه آسیب های مختلفی کودکان کار را تهدید می کند چراکه این افراد در سنین کودکی به کسب درامد مشغول شده و از اقدامات تربیتی محروم می شوند که همین امر زمینه رشد رفتارهای نادرست را در این افراد تقویت می کند.