نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خم آباد گفت: کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و کودکان کار در استان نیازمند کار تحقیقاتی و پژوهشی گسترده است.

به گزارش قلم لر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین بهزیستی لرستان با تاکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان، راه‌های کاهش طلاق در حال بررسی است که این مهم به کار تحقیق و پژوهشی گسترده و همه جانبه ای نیازمند است و بهزیستی می تواند در این راستا با دبیرخانه شورا همکاری کند.

وی ادامه داد: باید با داشتن آمار و ارقام صحیح برنامه ریزی کرد که این امر نیز با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است.

وی کار در بهزیستی را نعمت دانست و تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و انجام کار تحقیقاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در استان باید همراه با برنامه مبتنی بر علم؛ تدبیر و درایت باشد.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: همچنین طیف وسیعی از جامعه هدف بهزیستی معلولانی هستند که توانایی انجام وظایف شخصی خود را هم ندارند که این افراد و وجود زنان و کودکان محروم تحت پوشش ؛ این نهاد را از بقیه دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر مدیریت جهادی برای بهزیستی افزود:اگر در انجام فعالیت‌ها از ظرفیت های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد با برنامه ریزی و تدبیر استفاده بشود خدمات بیشتر و ارزشمند تری می توان ارائه داد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در سطح شهر صحنه‌هایی دیده می‌شود که خوشایند نیست بنابراین بهزیستی باید در این رابطه برنامه‌های لازم را اجرا و مسایل مربوطه از جمله مشکلات حوزه کودکان کار را در استان ریشه یابی و حل کند.

همچنین ببینید :
تیم داوری شهرآورد ۱۰۳ پایتخت مشخص شد

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: شب هنگام بانوانی در برخی مناطق عمومی از مردم کمک می خواهند که باید در سطح شهر جستجویی صورت گیرد که ریشه این مطلب چیست.