معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان از برنامه‎های این معاونت در راستای تغییرات تقسیمات کشوری در داخل این استان خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان از برنامه‎های این معاونت در راستای تغییرات تقسیمات کشوری در داخل این استان خبر داد.

دکتر محمود ثمینی در گفت و گوی اختصاصی با حرف‌دل با اعلام این خبر که برخی تصمیمات در راستای تقسیمات کشوری در داخل استان در دست بررسی است، اظهار داشت: در صورت داشتن شاخص‌های لازم امکان دارد برخی دهستان‌ها قابلیت تبدیل به بخش و برخی بخش‌ها نیز قابلیت تبدیل به شهرستان را داشته باشند، هدف این است که در داخل مجموعه استان بتوانیم برخی تقسیمات را ارتقا بدهیم.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: این‌گونه تقسیمات در فرهنگ عمومی هم به لحاظ توسعه تشکیلات اداری، اشتغال زایی، دسترسی راحت مردم به خدمات و هم از طرفی به لحاظ افزایش اعتبارات استانی به نفع مردم خواهد بود، بر همین اساس به دنبال این اقدامات هستیم.

ثمینی افزود: هر چند مقررات تقسیمات کشوری مقررات سختگیرانه‌ای هستند اما تلاش می‌کنیم به هر شکل ممکن از این مقررات به نحو مطلوبی استفاده نموده و بتوانیم تغییراتی را در داخل استان ایجاد کنیم، البته این موضوع فعلا توسط تیم‎های کارشناسی در دست بررسی است.

وی هم‎چنین در خصوص برخی تقسیمات و واگذاری مدیریت امام زاده احمد واقع در مرز پلدختر با دره شهر گفت: سال گذشته سازمان اوقاف به تناسب وجه اشتراک بین استان ایلام و لرستان مدیریت اداره این امامزاده را به اوقاف استان ایلام واگذار کرده بود که ما در این زمینه نظر مخالف خود را به سازمان اوقاف اعلام کرده‌ایم.

ثمینی در خصوص برخی شایعات مبنی بر تغییراتی در مرزهای شهرستان الیگودرز با استان اصفهان نیز گفت: در رابطه با تقسیمات کشوری تمام مرزهای سرزمینی استان‌ها و شهرستان‌ها روشن است که عموماً در مرز استان‎ها خیلی تغییری ایجاد نمی‌شود اما در مرزهای داخلی استان‎ها ممکن است بر حسب نیاز تغییراتی ایجاد شود.