دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بر لزوم بازنگری قوانین برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بر لزوم بازنگری قوانین برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، آشناگر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این خبر افزود: متاسفانه قوانین برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر بازدارنده نیست و لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورودی جدی کنند و نسبت به تغییر این قوانین اقدام نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۳۵ مرکز درمان سرپایی (متادون درمانی) در لرستان داریم، بیان داشت: متادون هایی که در برخی از سیگار فروشی ها و عطاری ها به صورت غیر مجاز فروخته می شود از خارج استان وارد و توزیع می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان همچنین به جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز قرنطینه داریم  و پیش از شیوع ویروس کرونا، تعداد ۴۰ مرد و ۲۱ زن در آن نگه داری می‌شوند.

آشناگر ادامه داد: طرح جمع آوری معتادین متجاهر در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول ۱۱۰ نفر در خرم آباد جمع آوری شد و در مرحله بعدی قرار است در سایر شهرستان ها، اقدام لازم به عمل آید.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین مصرف مواد مخدر در لرستان چیست؟ اظهار داشت: تریاک و هروئین بیشترین مصرف مواد مخدر در استان را دارد.

 

مصطفی باقری