پنجشنبه، 5 تیرماه در محل دفتر ارتباطات مردمی آقای مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی، اکثریت نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، گرد هم آمدند تا یک حرکت در راه همگرایی و هم‌افزایی بین نمایندگان استان لرستان در مسیر توسعه استانی، تقویت شود.

پنجشنبه، ۵ تیرماه در محل دفتر ارتباطات مردمی آقای مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی، اکثریت نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، گرد هم آمدند تا یک حرکت در راه همگرایی و هم‌افزایی بین نمایندگان استان لرستان در مسیر توسعه استانی، تقویت شود.

براساس عکسی که در فضای مجازی استان لرستان منعکس شده است آقایان محمودوند (خرم‌آباد و چگنی)، کاظمی (پلدختر و معمولان)، خدابخشی (الیگودرز)، ویسکرمی (خرم‌آباد و چگنی)، ابراهیمی (سلسله و دلفان) و خانم مقصودی (بروجرد) در این نشست همگرایی حضور داشته‌اند.

یعنی از تعداد ۹ نماینده استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تعداد ۶ نفر در این نشست حضور داشته‌اند که اکثریت است.

این نیت و انگیزه که همگرایی بین نمایندگان استان لرستان برای موضوعات و مسائل توسعه استانی تقویت شود یک انگیزه‌ مثبت و بلکه فراتر از انگیزه، یک راهبرد است که می‌بایست مورد حمایت اجتماعی قرار گیرد.

آنچه به تجربه دریافته‌ام این است که پیگیری نمایندگان در مورد موضوعات توسعه و فریاد زدن‌ها نباید از نوع فردی باشد بلکه الزام اثرگذاری‌اش، مطالبه‌خواهی، تحول‌خواهی و مطالبه‌گری همراه برنامه‌محوری از نوع جمعی، تیمی و گروهی در قالب مجمع نمایندگان است.

این یک واقعیت است که لرستان نیازمند استراتژی یا راهبرد تحول‌آفرینی است و از ابزارهای مقدمه‌سازی برای رسیدن به تحول استانی، اجماع نمایندگان استان در موضوعات توسعه و تقویت گفتمان مطالبه‌گری به صورت تیمی، گروهی و جمعی است.

پیگیری‌های فردی هر نماینده در جای خودش، محترم است اما آنچه لرستان را در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار می‌دهد پیگیری‌های جمعی، تیمی و گروهی به صورت متحد از سوی همه نمایندگان استان لرستان در قالب و عنوان مجمع نمایندگان استان به همراه، همیاری و مشارکت کامل، جامع و کارشناسی تیم مدیریت اجرایی استان است.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برای نمونه، بهسازی و نوسازی کامل جاده پلدختر به خرم‌آباد که بخش‌هایی از آن در سیل فروردین‌ماه ۹۸ دچار آسیب‌های جدی شد نباید فقط و فقط توسط نماینده محترم پلدختر در مجلس دنبال شود بلکه هر ۹ نماینده استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در قالب مجمع نمایندگان استان لرستان بایستی در این زمینه به صورت تیمی و گروهی، پیگیری از نوع مطالبه‌خواهی و مطالبه‌گری داشته باشند.

همچنین، اهمیت دارد که مجمع نمایندگان استان لرستان از نظرات متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و ارتباط بین مجمع نمایندگان استان لرستان با دانشگاهیان و دانشگاه‌های استان به صورت پایدار و مستمر وجود داشته باشد تا پشتوانه‌های علمی، فکری مجمع نمایندگان استان لرستان برای پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها، تقویت شود.

امیدوارم این‌گونه نشست‌های همگرایی بین نمایندگان استان لرستان در راه موضوعات مرتبط با توسعه استان، تداوم داشته باشد و به یک قاعده، اصل و روال منظم تبدیل شود.
همچنین در هر نشستی درباره موضوعات معینی در رابطه با پروژه‌ها و مشکلات استان لرستان، بحث و تبادل نظر متکی به پشتوانه‌های علمی، فکری کارشناسی شده صورت گیرد و خروجی این‌گونه نشست‌ها در قالب مطالبه‌گری جمعی برای موضوعات مشخص استانی، نمایان شود.

به هر روی، هر اقدامی یا قدم و گامی را که در راه کوشش برای توسعه استانی پایدار باشد به فال نیک می‌گیرم.

شهرام شرفی