مدیرکل امور مالیاتی از کارنامه موفق استان لرستان در عملیاتی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در کشور خبر داد و از عموم مودیان دعوت به عمل آورد تا با استقبال از این طرح، موجبات تسهیل در خدمت‌رسانی مالیاتی را فراهم آورند.

مدیرکل امور مالیاتی از کارنامه موفق استان لرستان در عملیاتی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در کشور خبر داد و از عموم مودیان دعوت به عمل آورد تا با استقبال از این طرح، موجبات تسهیل در خدمت‌رسانی مالیاتی را فراهم آورند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان لرستان، هادی ملکشاهی از کارنامه موفق استان لرستان در کنار استانهای قم، سمنان و غرب استان تهران بعنوان پایلوت‌های ابلاغ الکترونیک در کشور سخن گفت و اذعان داشت: بنا به ضرورت تسهیل فاصله‌گذاری اجتماعی و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع در الکترونیکی سازی خدمات سازمان امور مالیاتی کشور و تکریم هرچه بیشتر مودیان، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از تاریخ ۲۵خرداد ۹۹ برای مودیان مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

ملکشاهی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می شود که با استفاده از آنها، مودیان محترم بدون مراجعه به ادارات مالیاتی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند.

پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مدرن‌سازی فرایندها، اجرایی شده و هم اکنون مودیان محترم مالیاتی می توانند با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از کانال های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شوند.
هادی ملکشاهی در خصوص نحوه شرایط تائید و ارسال فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ خاطر نشان شد: تائید و خواست فرم درخواست باید توسط مودی صورت گیرد و برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد شغلی می‌باشند، ارائه درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کفایت می‌کند و پس از تسلیم اولین درخواست، مودی می تواند کلیه اوراق مالیاتی تشخیص و قطعی مربوط به تمام پرونده‌های شغلی خود را در یک حساب کاربری واحد دریافت نماید. در مورد پرونده‌های مشارکتی نیز شریک اصلی باید فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی را تکمیل و ارسال نماید. در مورد اشخاص حقوقی، درخواست فوق الذکر می بایست توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت تسلیم شود.
مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی منوط به ارائه درخواست ابلاغ الکترونیک از سوی مودیان است، گفت: تمامی مودیان دارای پرونده‌ مالیاتی در این اداره‌ کل، می‌توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک این سازمان به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی، حساب کاربری ابلاغ الکترونیکی را برای خود فعال کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند .
مدیرکل امور مالیاتی با تاکید بر اینکه ابلاغ الکترونیکی تمام پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت، گفت: چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه ، اوراق مذکور را مشاهده نماید، تاریخ مشاهده اوراق به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه ثبت و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر خواهد بود.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

در پایان ملکشاهی اضافه کرد: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی مودیان صورت می‌گرفت. در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و اداره کل بوجود می‌آمد، بعلاوه مودی نیز در مواردی مجبور می‌شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه نماید که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را فراهم می‌کرد.