استاندار لرستان گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان افزایشی است .

استاندار لرستان گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان افزایشی است .

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، سید موسی خادمی اظهار داشت: متأسفانه روند ابتلا به بیماری در استان تاکنون افزایشی بوده و روزانه بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا می شوند.

لزوم رعایت نکات بهداشتی

دکتر خادمی با اشاره به اینکه هر چند در روز های اخیر شاهد ثبات در تعداد آمار مبتلایان بوده ایم، اظهار داشت: افزایش مبتلایان، لزوم رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی توسط مردم را ضرورت می بخشد .

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی پیگیری فعالیت های روزمره و کسب و کار صرفاً با رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک میسر می گردد .

کاهش قیمت ماسک در استان

استاندار لرستان کاهش قیمت ماسک از هفته پیش تاکنون را اقدامی تسهیل گرانه در زمینه پیشگیری از بیماری عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر گردید ماسک با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار توزیع شود که پیگیر کاهش قیمت این کالا در هفته آتی نیز هستیم تا با استفاده مردم از ماسک احتمال خطر کاهش یابد .

دکتر خادمی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه امروز خاطر نشان کرد: با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا از این پس محدودیت ها به صورت شهرستانی، با در نظر گرفتن شرایط و بدون تأثیرپذیری در کل استان اعمال می شود .

وی گفت: هر گونه اعمال محدودیت با پیشنهاد استان ها و با طرح در کمیته ای متشکل از وزیر کشور، وزیر بهداشت و تأیید رئیس جمهور میسر خواهد بود.

همچنین ببینید :
اعضای هیئت رئیسه نظام دامپزشکی لرستان انتخاب شدند

آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور

استاندار لرستان در پایان بیان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه ها از دیگر مصوبات جلسه بود که مقرر شد ضمن لغو تعطیلی پنجشنبه ها، بسته به شرایط استان ها از اول تا ۱۵ شهریور مدارس بازگشایی شوند

خادمی گفت: در دانشگاه ها نیز به همین ترتیب کلاس ها زودتر آغاز شده تا در صورت بروز مشکل در پائیز و زمستان، دانشجویان به لحاظ آموزش متضرر نشوند