سید حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی،خبر از تحقق یک مطالبه مهم مردم پلدختر داد.

وی خبر داده است که با پیگیری‌های انجام شده، اعتبار تداوم ساخت دیوار ساحلی رودخانه برای شهر پلدختر تأمین و ابلاغ شده است.

پیگیری این مهم در راستای مطالبه‌گری اجتماعی، با سه ضلع صورت گرفته است:
سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی.
سیدموسی خادمی، استاندار لرستان.
علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.

با پیگیری تیمی و جمعی، سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است اعتبار تداوم ساخت دیوار ساحلی رودخانه در شهر پلدختر، تأمین و ابلاغ شود.

وقتی اقدام مثبتی در راستای مطالبه‌گری و توجه به نیازها و مطالبات مردم از سوی هر مقامی و هر مسئولی، انجام می‌شود بایستی آن‌را نیز بیان کرد.
نقد سازنده شامل دو رکن همزمان می‌شود: بیان نقاط ضعف همراه بیان نقاط قوت (تعادل).

سیل فروردین‌ماه ۹۸ خسارات فراوان زیرساختی به استان لرستان وارد کرد. از جمله اینکه خروشان سیل که در مدت ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بود بخش‌هایی از شهر پلدختر را دچار خسارت‌های سیلابی کرد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با موفقیت بخش‌هایی از دیوار ساحلی رودخانه داخل شهر پلدختر را نوسازی کرد.

این نوسازی موفقیت‌آمیز بود و چند ماه پیش توانست در برابر خروشان‌های جدید رودخانه به خوبی، ایستادگی کند و اجازه هجوم امواج خشمگین را به منازل شهروندان پلدختر ندهد.

مطالبه مردم پلدختر این شد که طول دیوار ساحلی بایستی بیشتر شود و ساخت آن با طول بیشتری، تداوم یابد.

حالا خبر خوش از زبان نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان شد: سازمان برنامه و بودجه با تداوم ساخت دیوار ساحلی، موافقت و اعتبارات آنرا نیز ابلاغ کرده است.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

یکی دیگر از مطالبات مهم مردم شهرستان پلدختر، نوسازی استاندارد و پایدار جاده پلدختر به خرم‌آباد است که بخش‌هایی از آن به علت سیل فروردین‌ماه ۹۸، فرو ریخت و از بین رفت.

اگرچه به اعتبارات پولی فراوانی برای نوسازی کامل و پایدار این جاده نیاز است اما اگر نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، همگی، هر ۹ نماینده (نه فقط نماینده پلدختر)، در این زمینه پیگیری جمعی، تیمی و گروهی داشته باشند و در این مسیر، استاندار لرستان نیز همراهی و همیاری کافی را داشته باشد (که ان‌شاءالله خواهد داشت)، این مهم محقق می‌شود.
صحیح است که بخش‌هایی از این مسیر در بین کوه و رودخانه است و کار جاده‌سازی استاندارد پایدار را دشوار کرده است اما فراموش نباید کرد در مسیرهای سخت‌تر کوهستانی‌تری همچون مسیر خرم‌آباد به پل زال، آزادراه خرم‌آباد به پل زال با تعداد زیادی تونل (۱۴ دهنه تونل دوقلو با طول ۲۵ کیلومتر) در دل کوه‌‌های مختلف، ساخته شد.

پس، می‌شود کارهای دشوار و سخت را هم انجام داد به شرط اینکه، مطالبه‌گری به صورت پیوسته، جمعی، تیمی و گروهی باشد.

✍️ شهرام شرفی